Čo môžeme v tejto chvíli povedať so 100-percentou istotou, je skutočnosť, že fotografia nového Opelu Frontera kolujúca po internete pred oficiálnou svetovou premiérou nebol podvrh. Záber zjavne pochádzal zo série obrázkov pripravených automobilkou a samozrejme nemôžeme vylúčiť, že sa fotka dostala na sociálne siete v réžii koncernu Stellantis. Skrátka, chcel si tým zabezpečiť viac pozornosti.

Spôsob a dôvody včerajšieho úniku však nie sú v tejto chvíli dôležité, podstatné je, že máme obrázkov novej Frontery viac, dovoľujú vám prehliadnuť si ju zo všetkých strán vrátane interiéru a k nim pridávame aj pár základných informácií.

Nakoniec o dosť väčší ako francúzsky príbuzný

Opel to zatiaľ nepotvrdil, ale stále viac zdrojov (vrátane napríklad britského Autocaru) potvrdzuje, že Frontera skutočne je postavená na platforme Smart Car a je teda príbuzná nového elektrického Citroënu ë-C3. Či si nemecká mutácia ponechá rozmery francúzskeho originálu, momentálne netušíme, ale v tejto chvíli to vyzerá, že Frontera bude v skutočnosti o niečo dlhšia, respektíve celkovo väčšia...

Vychádzame z údajov Opelu, ktorý prezradil, že ich auto má základný objem batožinového priestoru 460 litrov a po sklopení sedadiel dostanete dokonca až 1600 litrov. Nová C3 je v tomto výrazne, výrazne menšia, má len 310 litrov, takže nemecké auto bude skôr na úrovni ďalšieho francúzskeho príbuzného, ktorým je C3 Aircross (s objemom 410 litrov).

Frontera bude mať dĺžku 4,38 metra, takže nakoniec nebude taká malá, ako to najskôr vyzeralo a v skutočnosti by mohla byť na úrovni pôvodných trojdverových modelov minulých generácií Frontery.

Opel by vďaka tomu mohol konkurovať novej Dacii Duster či Nissanu Qashqai a stále platí, že novinka vo výrobnom programe nahradzuje 4,2-metrový crossover Crossland.

Nová Frontera v interiéri ponúkne dva 10-palcové displeje spriahnuté pod spoločným názvom Pure Panel, nechýba chladená indukčná nabíjačka pre mobilné telefóny a Opel zdôrazňuje tiež nové sedadlá, ktoré majú patentovanú konštrukciu nazvanú Intelli-Seat. Automobilka ich neskôr určite predstaví detailne, zatiaľ ale hovorí, že spodné časť operadla je tvarovaná tak, aby znižovala tlak na dolné partie chrbta a neunavovali cestujúcich ani na dlhých cestách.

Z ďalšej výbavy stoja za zmienku štyri konektory USB (dva vpredu, dva vzadu), alebo tiež úložné priestory, z ktorých niektoré dostali pružné popruhy obmedzujúce kĺzanie či vibrácie uložených predmetov. A zaujala nás tiež informácia o možnosti naložiť na strechu náklad s hmotnosťou až 200 kg, aj keď zatiaľ nie je jasné, či ide o údaj pre statické či dynamické zaťaženie.

Opel tiež hovorí, že zákazníci budú mať možnosť vybrať si batériový elektrický pohon alebo hybridnú techniku so 48-voltovou architektúrou. Predpokladáme, že istotou je 1.2 PureTech so šesťstupňovou dvojspojkovou prevodovkou s integrovaným elektromotorov, výkonom 136 koní a prídavnou trakčnou batériou s kapacitou 0,9 kWh.

Ak vás zaujímajú aj ďalšie detaily, musíme vás v tejto chvíli sklamať, Opel ďalšie podstatné informácie do tejto chvíle nezverejnil. Tipujeme ale, s ďalšími dátami dorazí už čoskoro, tak nás nezabudnite sledovať.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 8 obrázkov