Prečo sa ostatných 10 rokov musí každý nový adept hneď vymedzovať voči prémiovej konkurencii? Prečo vôbec chcú a prečo by mali imidžové produkty neprémiových značiek automaticky súperiť so zavedenými prémiovkami? Nemôžem sa zbaviť pocitu, že práve na tom si Opel tiež vyláme zuby. Stačí sa opýtať chalanov z Peugeotu. S typom RCZ postavili naozaj skvelé auto. Dokonca si myslím, že najlepší športový Peugeot nového milénia. Napriek tomu svet nedávno obletela správa, že Peugeot s typom RCZ končí a nástupcu neplánuje. Skrz jeho veľkým kvalitám sa ich nepodarilo predať toľko, ako chceli. Prečo? Otvorene, cena nebola adekvátna imidžu značky, ponuka motorov bola obmedzená na dva druhy (1,6 THP a 2,0HDI) a kupé malo len predný pohon...
Nerozumejte mi zle, som všetkými desiatimi za to, aby Opel a aj iní výrobcovia produkovali športiaky. No bolo by fajn nepokaziť to hneď na začiatku ich cielením. Ak je pravdivá snaha Opela s novým GT konkurovať Audi TT, myslím, že to je veľká chyba. Naopak, môže to dávať zmysel, keďže VW sa rozhoduje prestať vyrábať typ Scirocco. Len nemierte na Audi TT, ani na BMW Z4, ani na Mercedes SLK. To je celkom iné ihrisko!
Čo teda o novom projekte vieme?
Je to naozaj celkom dlho, čo Opel ponúkal v Európe skutočné kupé. Typ Calibra skončil výrobu v roku 1998 a drobným výkrikom tu bolo veľké austrálske kupé (Holden) Monaro v rokoch 2004 - 2006 v niektorých krajinách.
Má stáť na báze novej Astry K. Takže na zadný pohon, či pohon 4x4 asi môžeme zabudnúť. Ale to by ešte nemusel byť úplne problém. Na trh by mal Opel GT prísť v roku 2017. Či bude náhradou za krásnu GTC alebo ju doplní, neviem. Každopádne má to byť 2+2 miestne kupé. Koncept Opel GT by sme vraj mohli vidieť na jarnom autosalóne v Ženeve. Po "zmeraní" reakcií verejnosti a médií by mohli šéfovia GM v USA zvážiť, či by nešlo o celosvetový produkt. Skvelou správou je, že nový Opel GT by si mal brať inšpiráciu z rovnomenného typu zo 60. rokov. Ten predstavoval tvarovú kópiu Corvette C3 Stingray pre Európu a bol tu mimoriadne úspešný.
Je zrejmé, že stojac na báze novej Astry K dostane kupé výber jej výkonnejších prepĺňaných štvorvalcov. Iný počet valcov očakávať nemusíme, teda dúfam, že 3-valec tam nedajú. No nie je to vylúčené a rovnako je pravdepodobné, že kupé dostane aj naftový motor. Tie majú byť kombinované so 6-stupňovým manuálom a automatom EasyTronic.
Dizajn bude celkom iste inšpirovaný konceptom Monza z IAA Frankfurt z r2013. Ten určuje trend a dizajnérsky smer pre Opel nového desaťročia už aj pre novú Astru. Samozrejmosťou budú štíhle predné LED lampy, veľké vzduchové výduchy, no aj komplexný program konektivity v interiéri, ktorý má do značnej miery brať prvky z Astry K.
Kedy a za koľko?
Ak projekt GT dostane od manažmentu definitívnu zelenú, na cestách môžu byť prvé kúsky už uprostred roka 2017 s možnosťou, že len o rok neskôr by pripravili aj roadster. Základná verzia by mal byť u predajcov od 24 000 €. To je veľmi zaujímavá cena, no s ňou to ako konkurent pre Audi TT určite nedáva zmysel. A to je vlastne dobre...