Opel momentálne nemá žiadnu vhodnú platformu pre auto týchto rozmerov s pohonom zadných kolies. Poslúžiť by však mohla upravená zadná náprava a diferenciál z Oplu Mokka. Zostáva už iba nájsť vhodnú prevodovku, ktorá by spojila pozdĺžne uložený motor a zadný diferenciál.
Takto by mohla vyzerať produkčná verzia Oplu GT
Nie je platforma
Problémom v prípade sériovej výroby GT by mohli byť náklady a fakt, že automobilka momentálne nemá žiadnu vhodnú platformu pre auto týchto rozmerov s pohonom zadných kolies. Technici však usilovne hľadajú riešenie a v tomto prípade by mohla poslúžiť upravená zadná náprava a diferenciál z Oplu Mokka. Zostáva už iba nájsť vhodnú prevodovku, ktorá by spojila pozdĺžne uložený motor a zadný diferenciál. Z dizajnového hľadiska pritom koncept spĺňa potrebnú legislatívu, aspoň čo sa týka tvaru, výšky svetiel, nárazníkov a podobne. Znamená to, že s nutnými úpravami ako priehľadné bočné okná, môže ísť do výroby. Plány smerom k produkcii typu GT posunulo aj vyhlásenie Oplu Astra K za európske auto roka. Budúcnosť malého športiaku však napriek tomu ešte stále nie je istá. Automobilka ešte nemá definitívny biznis plán pre toto auto, no práce na projekte stále pokračujú. Iba pripomeniem, že koncept váži menej ako tonu a poháňa ho 1,0 litrový trojvalec s výkonom 107 kW (145 koní) a 205 Nm. Čo by malo stačiť na zrýchlenie na 100 km/h za menej ako 8 s a maximálnu rýchlosť 215 km/h. Nízka hmotnosť má však zabezpečiť najmä výbornú ovládateľnosť a jazdné vlastnosti.
Zdroj: autocar
Vizualizácia: rmcardesign