Faceliftovaná verzia príde na trh s novými motormi, ktoré rozšíria už tak dosť pestrú ponuku agregátov. Pokryje všetky tri druhy používaných palív (benzín, nafta a LPG) a výkonovo pôjdu od 81 kW až po 239 kW. Nový turbodízel 2,0 CDTI v dvoch výkonových modifkáciách 88 kW (120 k) a 103 kW (140 k) dosahuje emisie CO2 iba 99 g/km (Sports Tourer: 104 g/km CO2). Štvordverový a päťdverový model so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou a systémom Start/Stop majú spotrebu iba 3,7 l/100 km nafty v kombinovanom cykle (Sports Tourer: 3,9  l/100  km). Pri tom sa obidve verzie turbodízela vyznačujú slušným krútiacim momentom – slabší motor (88 kW) dosahuje 320 Nm a  ten silnejší (103 kW) dokonca až 370 Nm. Najvýkonnejším vznetovým agregátom ostáva 2,0 BiTurbo CDTI s výkonom 143 kW (195 k). Tento motor s dvojstupňovým sekvenčným prepĺňaním turbodúchadlami rozličnej veľkosti dosahuje maximálny krútiaci moment 400 Nm.

Medzi benzínovými motormi nájdeme i dva turbodúchadlom prepĺňané štvorvalce s priamym vstrekovaním paliva - 2.0 SIDI Turbo s výkonom 184 kW (250 k) a krútiacim momentom 400 Nm a potom motor 1.6  SIDI Turbo najnovšej generácie s výkonom 125 kW (170 k), 260  Nm, resp. až 280 Nm s funkciou overboost. Štandardne sa montujú v  kombinácii so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou a systémom Štart/Stop, na želanie sa montuje nová 6-stupňová automatická prevodovka. Motor 2,0 SIDI Turbo je možné kombinovať ako s pohonom predných kolies, tak i so štvorkolkou.

 

Alternatívou ku klasike je v modelovom rade Insignia k dispozícii prepĺňaný motor 1.4 LPG optimalizovaný pre používanie skvapalneného ropného plynu. Dosahuje výkon 103  kW (140 k) a  maximálny krútiaci moment 200 Nm. Tento motor spĺňa prísnu emisnú normu Euro 6, tak ako benzínový náprotivok. Spotreba paliva je 7,6  l/100 km (Sports Tourer: 7,9 l/100 km) v kombinovanom cykle a emisie CO2 sú 124 g/km (Sports Tourer: 129  g/km CO2.

Interiér Insignie sa dočkal najmä zjednodušenia. Stredová konzola predchádzajúcej generácie pripomínajúca vstupnú bránu do jaskyne Aztékov, už nie je posiata množstvom tlačidiel, nahradila ich dotyková obrazovka. Je vyhotovená v klavírnom laku s chrómovými detailmi. Samotná obrazovka infotainmentu je veľká 8 palcov (20,3 cm). Z úvodného menu má vodič prístup ku všetkým funkciám a systémom. Môže tak priamo ovládať zmenu rádiových staníc, skladieb, prepojenie so smartfónom a iné. Ak by sa vodičovi nechcelo ohmatkávať displej, pokyny je možné zadať i hlasom alebo prostredníctvom touchpadu. Opel sa hrdí tým, že ovládanie je po novom prehladnejšie a intuitívnejšie.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Už okrem spomínanej väčšej prednej masky, ktorá je širšia a nižšia, je možné vidieť rozdiel i v bočnej siluete. Tá je teraz výraznejšie diferencovaná odlišným vyhotovením zadnej časti karosérie. Pri päťdverovej karosérii lomená línia zadných stĺpikov karosérie nekončí skôr ako dosiahne koniec dverí batožinového priestoru so spojlerovou hranou, čím evokuje siluetu klasického kupé. Pri štvordverovej karosérii línia zadných stĺpikov pokračuje až po spojler na veku batožinového priestoru, čím opticky predlžuje elegantný sedan. Zmenená je aj zadná časť karosérie, ktorá teraz pôsobí nižšiea a širšie. Lesklá chrómovaná lišta na veku batožinového priestoru je teraz umiestnená nižšie a  obsahuje logo značky. Funkcie obrysových a  brzdových svetiel delených zadných skupinových svetiel vytvárajú pri všetkých verziách sedanu a hatchbacku svietiace diódy LED. Predné svetlomety sú zasa podľa úrovne výbavy halogénové alebo bi-xenónnové s adaptívnymi funkciami AFL+. Reflektory majú čierne vyhotovenie s vysokým leskom, vytvárajúce kontrast k osvetľovacej technológii. Bi-xenónové reflektory obsahujú denné svetlá z  energeticky úsporných svietiacich diód LED. Nový Opel Insignia prináša aj množstvo prvkov high-tech zvyšujúcich bezpečnosť a komfort. Patria k nim rozličné asistenčné systémy na báze radaru a kamery od adaptívneho tempomatu cez monitorovanie mŕtveho uhla, protikolízny výstražný systém, parkovací asistenčný systém druhej generácie, predné sedadlá premium s  certifikátom AGR až po systém odomykania a štartovania bez kľúča “Open & Start”.