Druhej generácie Insignie by sme sa mali dočkať v roku 2017 a podľa dostupných informácii bude luxusnejšia ako tá súčasná. Ak chce totiž Opel konkurovať, svojmu najväčšiemu európskemu konkurentovi VW musí reagovať na posun Passatu B8. Insignia je však globálny model, ktorý v USA a Číne nájdete pod značkou Buik Regal, v UK pod značkou Vauxhall Insignia a v Austrálii a na Novom Zélande zasa ako Holden Insignia. GM má preto v pláne konkurovať týmto typom nielen Volkswagenu, ale aj prémiovým značkám ako BMW, Audi a Mercedes. Konštruktéri a vývojári teda majú čo robiť.
Prémiovejší Opel Insignia sa bude podobať na koncept Monza. Namieri si to nielen proti Passatu, ale aj proti BMW 3, Audi A4 a Mercedesu C. Ako sa tento plán podarí splniť uvidíme o necelé dva roky.
Insignia ponesie dizajnový jazyk, ktorý sme mohli vidieť na koncepte Monza.
Ceny by nemali výrazne rásť
Dobrou správou je, že hoci bude nová Insignia prémiovejšia, ceny by mali zostať na súčasnej úrovni. Ponesie dizajnový jazyk, ktorý šéfdizajnér GM Europe Mark Adams popisuje ako Opel Design 2.0. Pre predstavu jeho prvým predstaviteľom bol koncept z roku 2013 Opel Monza. Insignia narastie na dĺžku o viac ako 15 cm a dostane nové technológie. Jednou z nich by mali byť aj predné svetlá s Matrix-beam OLED technológiou. Novinka bude európskym dielom, no bude postavená na novej globálnej platforme, čo by malo priniesť aj úsporu hmotnosti až do 200 kg. V ponuke motorov môžeme očakávať nové verzie pohonných jednotiek z rodiny Whisper diesel, no vylúčený nie je ani hybrid v štýle Oplu Ampera. Rozhodne však príde verzia OPC, ale aj športový dizajnový balík, podobne ako má napríklad Audi S-line. Interiéru bude dominovať veľký dotykový displej a nebude chýbať ani systém OnStar, ktorý nájdeme a v novej Astre.
Cadillac už vyvíja nové SUV, ktoré ponesie aj znak Opel.
Automobilka okrem Insignie plánuje do roku 2020 postupne predstaviť aj trojicu SUV. Posledné v rade bude pritom najväčšie a cenovo zamerané proti Land Roveru Discovery Sport. Na jeho vývoji už pracuje Cadillac. V neskoršej fáze vývoja však do ladenia auta zasiahne aj vývojový tím Vauxhallu v UK, aby nové SUV spĺňalo potreby aj európskych zákazníkov.
Zdroj: autoexpres