Insignia GSi je vlastne prvou generáciou s prívlastkom GSi. Predchádzajúca generácia ešte spoliehala na logo OPC a na 6-valcový zážihový preplňovaný 2,8-litrový motor. V aktuálnej generácii už nič viac ako 4-valec nenájdete a s najväčšou pravdepodobnosťou to tak zostane.
Opel Insignia GSi najprv síce prišla tak, ako ju každý logicky čaká - s benzínovým motorom. No aktuálne ju kúpite len s dízlom. Znie to divne, však?
Pre označenie GSi vám tak zostane „len“ 4 valec. Na začiatku predstavili zážihovú verziu s 2,0-litrovým preplňovaným motorom, neskôr do ponuky pribudla aj biturbo vznetová verzia. A práve tá je aktuálne dostupná ako jediná verzia. Zážihový variant totiž síce prekonal čas na Nürburgringu voči predchádzajúcej Insignii OPC so šesťvalcom, pre novú emisnú normu, ktorá v EÚ platí od septembra, ho však musia upraviť.
A to znamená dočasné skončenie výroby, preto je v ponuke len vznetový variant. Zatiaľ čo Mercedes-Benz už zážihové verzie napríklad do triedy E vrátil aj s filtrom pevných častíc, iné automobilky zážihové motory zatiaľ podrobuje testom. Podobne aj napríklad BMW s verziou M550i.
Logo GSi znamená športový Opel, i keď v Insignii aktuálne len s dieselom.
Späť však k Insignii GSi 2,0 Biturbo Diesel. Tá ponúka 154 kW (210 k) a 480 Nm. Motor je spojený len s 8-stupňovou automatickou prevodovkou a pohonom všetkých kolies. Zrýchlenie na 100-ku zvládne za 7,8 sekundy, čo síce nie je zlé na diesel pre bežné jazdenie, avšak od loga GSi asi očakávate viac. Ak teda premýšľate nad novou Insigniou GSi, na zážihový variant si jednoducho musíte počkať.
Zdroj foto: Opel
Vznetový variant biturbo môžete mať aj ako rodinný sťahovák Sports Tourer.