Pod povrchom je Opel Insignia GSi je v mnohom veľmi podobná modelu 2,0 turbo 4x4, čo veľmi nepoteší. No Severnú slučku Nurbugringu zajazdí rýchlejšie, než predošlá výkonnejšia generácia Insignia OPC s 2,8 l V6 turbom. A to je čo povedať!
Športový model Insignia GSi zajazdí Nordschleife za lepší čas, než predošlá Insignia OPC 2.8 V6 Turbo. O koľko presne Opel zatiaľ nespresnil, no nech by to bolo len o sekundu, už to je zaujímavý výkon, keďže GSi podľa všetkého nebude vrcholný model. Oproti predošlej OPC má nižšie ťažisko, o 10 mm nižšiu svetlú výšku a hmotnosť nižšiu až o 160 kg. Spolu s vektorovaním krútiaceho momentu tak dokáže so zákrutami bojovať efektívnejšie. Úspornejším variantom ponuky bude naftový motor.
„Je to kombinácia nízkej hmotnosti – najmä na prednej náprave – nízkeho ťažiska, ľahkej ovládateľnosti, výkonu v širokom pásme otáčok a najlepšej trakcie, ktoré robia Insigniu GSi tak rýchlou."
Insignia GSi je od OPC predošlej generácie ľahšia o 160 kg
Adaptívne pruženie Insignie známe ako FlexRide ladili na Nurburgringu. Tu má Opel vlastné testovacie stredisko. Kratšie a tuhšie pružiny spolu so športovými tlmičmi znížili svetlú výšku o 10 mm a tiež nakláňanie karosérie v zákrutách. Športovejšie ladenie má aj riadenie. Rovnako ako podvozok by sa malo v zlomku sekundy prispôsobovať povrchu a štýlu jazdy. O spomaľovanie sa starajú štvorpiestikové brzdy Brembo. Vpredu majú kotúče priemer 345 mm. V modeli Insignia GSi je okrem troch známych jazdných režimov Standard, Tour a Sport aj špecifický režim Competition. Ten vypne trakčnú kontrolu a má benevolentnejšiu kontrolu stabilizácie, ktorá dovolí väčšie odchýlky jazdy a stáčavý moment k zvyslej osi - zásadné predpoklady pre športovejšiu jazdu na limite. Aktivuje sa netradične gombíkom pre ESC po jeho dvojitom stlačení.
Modely Opel GSi majú 33-ročnú tradíciu. Prvými boli Opel Manta GSi a Kadett GSi. Insignia GSi je tu však historicky prvýkrát.
V interiéri nájdeme krásne, na daný výkon motora možno až prehnane tvarované športové sedačky s integrovanou opierkou hlavy. Podľa výrobcu by mali poskytovať dostatočnú oporu v zákrutách a zároveň byť komfortné na dlhšie cesty. Sú vyhrievané, ventilované a majú nastaviteľné bočné časti čalúnenia. Na výber sú dve kombinácie kože. Športovú atmosféru dotvára volant so splošteným vencom, hliníkové pedále a čierny strop. Insignia GSi sa musí zo zvyšku ponuky vynímať aj vzhľadom. V zadnej časti karosérie nájdeme spojler, ktorý by mal údajne zvyšovať prítlak zadnej nápravy. Zo zadného nárazníka vychádzajú dve pochrómované koncovky výfuku. V prednom zase nájdeme dva otvory na prívod vzduchu.
Opel Insignia GSi bude mať oficiálnu svetovú premiéru na jesennom autosalóne IAA Frankfurt nad Mohanom. V predaji sa má na veľkých trhoch objaviť v priebehu októbra 2017.
Zdroj: Opel