Made in Nürburgring
Nálepka „ladená/ý na Nürburgringu“ je veľmi v móde a znamená automatický status niečoho športovejšieho a výnimočného. Opel nie je výnimkou a viackrát spomína vývoj Insignie GSi priamo na pretekárskej trati. Naviac, porovnáva ju s predchodcom, Insignou OPC 2,8 V6 4x4. Tá mala 325 koní, ale aj nadváhu. Nové GSi je ľahšie približne o 160 kg, má však výkonový deficit 65 koní oproti poslednému OPC. Z 0-100 zrýchli za 7,3 s a uháňa 250 km/h.
Opel donedávna bojoval s nadváhou svojich áut. S príchodom novej Astry a Insignie je časom obezity koniec.
Tri písmena s 33-ročnou tradíciou rýchlych modelov Oplu.
Papierovo slabší, reálne rýchlejší
So štvorvalcovým benzínovým motorom 2,0 Turbo a priamym vstrekom paliva doluje výkon 260 koní. Odľahčený atlét spolu s 8-stupňovou prevodovkou to podľa Oplu natrie na okruhu aj starej šesťvalcovej OPC! Bohužiaľ, nezverejnili o koľko, nám neostáva nič iné len veriť, že v skutočnosti je to tak. „Nová Insignia GSi s benzínovým motorom 2,0 litra je na okruhu Nürburgring-Nordschleife jasne rýchlejšia ako výkonnejšia Insignia OPC predchádzajúcej generácie,“ rekapituluje Volker Strycek, riaditeľ Opel pre vysokovýkonné automobily a automobilový šport.
Ak by sa vám zdala spotreba 8,6 l/100 km (podľa novej normy WLTP) vysoká, môžete zvoliť dieselový variant 2,0 BiTurbo s 210 koníkmi a 480 Nm. Ten zrýchli z 0-100 km/h za 7,8 s a maximálne vie jazdiť 233 km/h. Spotreba 7,3 l/100 km sa od benzínového variantu až tak nelíši. Utopickým udávaným hodnotám 5 l/100 km pri dvojlitrových naftiakoch zdá sa nadobro s príchodom novej normy merania spotreby odzvonilo.
Ak ste ešte nevideli, tu je náš videotest Opel Insignia 2,0 turbo 4x4 s výkonom 260 koní:
Prepracovaním konštruktérov prešiel aj podvozok a brzdy. Pohon 4x4 s funkciou torque vectoring, štvorpiestikové brzdy vpredu s priemerom kotúčov 345 mm, kratšie pružiny o 10 mm, nastaviteľný podvozok Flex Ride s režimom Competition (obmedzí, ale úplne nevypne stabilizačný systém) a lepivé 20 palcové Micheliny Pilot Sport 4, to všetko tvorí odladený celok rýchlej verzie Insignie. Samozrejmosťou je zvýraznenie svalov karosérie bodykitom. Kokpit nezostal bez zmien, dopĺňajú ho detaily GSi a nesmiem zabudnúť na špeciálne pre túto verziu určené sedadlá Oplu s certifikátom AGR.
Nový Opel Insignia GSi začnú predávať v októbri 2017. Krátko na to ponúknu aj kombi verziu Insignia GSi Sports Tourer.
Zdroj: Opel press, autoblog.com