Insignia OPC Unlimited je k dispozícii už aj pre slovenských zákazníkov. Cena začína na 43 750 EUR.
Insigniu OPC Unlimited spoznáte podľa inej farby brzdičov...
„Reagujeme na želania našich zákazníkov,“ povedal Alain Visser, viceprezident Adam Opel AG pre predaj, marketing a popredajné služby. „Zákazníci modelu Insignia OPC sú všeobecne skúsení a zodpovední vodiči, ktorí chcú vychutnať do detailov technické možnosti svojho vozidla.“ Insignia OPC Unlimited sa odlišuje modrým logom Brembo na brzdách a novým dizajnom rýchlomera a otáčkomera. Výrobca okrem toho plánuje špeciálnu matne čiernu edíciu.
Výkonná vlajková loď modelového programu Opel sa vyrába so 6-stupňovou manuálnou alebo automatickou prevodovkou vo všetkých troch verziách karosérie, sedan, liftback a sports tourer.
Pri kúpe modelu „Unlimited“ zákazník získa Opel OPC tréning bezpečnej jazdy na skúšobnom okruhu značky Opel v nemeckom Dudenhofene. V rámci tréningu sa majiteľ naučí bezpečne využívať mimoriadny dynamický potenciál modelu OPC pod vedením inštruktorov s praktickými skúsenosti v automobilovom športe. Dohľad nad celým tréningom má renomovaný automobilový pretekár Joachim Winkelhock, športový ambasador značky Opel.
Jazdné výkony novej verzie „Unlimited“ sú s výnimkou maximálnej rýchlosti zhodné so štandardnými modelmi OPC. Opel Insignia OPC akceleruje z pokoja na rýchlosť 100 km/h za 6,0 až 6,6 sekundy (podľa typu karosérie a prevodovky). Hodnoty kombinovanej spotreby paliva podľa metodiky EÚ sa pohybujú od 10,6 l/100 km do 11,0 l/100 km, hodnoty kombinovanej emisie CO2 ležia v rozpätí od 249 g/km do 259 g/km.
Príplatok za novú automatickú prevodovku pre Insigniu OPC je 2 700 EUR.
...a tiež podľa iného dizajnu budíkov
Alternatíva: Nová 6-stupňová automatická prevodovka
Nová 6-stupňová automatická prevodovka kombinuje športovú dynamiku a vysoký jazdný komfort na zvlášť vysokej úrovni, čím sa stáva atraktívnou alternatívou k manuálnej prevodovke. Popri automatickej funkcii prevodovka poskytuje aj možnosť manuálneho radenia – na želanie aj ovládačmi na volante. Riadiaci modul prevodovky je prepojený s mechatronickým podvozkom FlexRide, ktorý je súčasťou štandardného vybavenia modelu Insignia OPC. Okrem štandardného režimu, optimálne prispôsobujúceho charakteristiku pohonu všetkých kolies pre každodenné jazdenie, sú k dispozícii dva ďalšie režimy voliteľné vodičom: Režim Sport poskytuje vyššiu agilitu a bezprostrednejšiu reakciu vozidla, režim OPC poskytuje ultimatívnu jazdnú dynamiku s nekompromisným využívaním celého potenciálu vozidla. Aj charakteristika automatického režimu prevodovky je vyladená pre vysoký pôžitok z jazdy a adaptívne sa prispôsobuje prevažujúcim jazdným podmienkam v rámci zvoleného režimu.
Inovatívny systém pohonu všetkých kolies Adaptive 4x4 zabezpečuje modelu Insignia OPC precíznu ovládateľnosť, maximálnu stabilitu a dokonalú trakciu. Systém využíva na rozdeľovanie krútiaceho momentu na nápravy hydraulicky ovládanú multilamelovú spojku Haldex v kombinácii s elektronicky ovládaným samosvorným diferenciálom zadnej nápravy eLSD.
Rovnako ako ostatné modely Opel radu OPC, aj Insignia OPC Unlimited profituje zo špecifického testovacieho programu na 10 000 kilometrov na severnej časti Nordschleife okruhu Nürburgring, ktorý sa využíva na jemné vyladenie a overovanie dlhodobej odolnosti jednotlivých komponentov. Zaťaženie vozidla pri tomto teste na najťažšom vytrvalostnom okruhu sveta je znásobené o faktor 18 oproti bežnej premávke, čo znamená že zodpovedá najazdeniu 180 000 kilometrov na bežných cestách.
Pozrite si našu Jazdu v Opel Insignia OPC na okruhu Hungaroring