Do vývoja katalyzátora však musel investovať. A to nemalé prostriedky. Veď len skúšobná stanica stála vo svojej dobe 100 miliónov mariek. Automobily pred samotnými testami stáť 12 hodín bez pohnutia. Taktiež testovali množstvo vylúčených emisií cez odvetranie nádrže. Práve vďaka týmto testom už začal Opel používať filter s aktívnym uhlím, ktorý vylučované uhľovodíky odstraňoval.
Prvý model od Opel-u s katalyzátorom a lambda sondou a vstrekovaním paliva: Opel Ascona.
Prvým autom v roku 1985 s katalyzátorom bola Ascona s 1,8-litrovým štvorvalcom a vstrekovaním paliva. Koncom roka však predstavili Corsu 1,3i. To bol prvý európsky malý automobil, ktorý dostal do vienka vstrekovanie spojené s trojcestným katalyzátorom.
Ešte pre upresnenie treba doplniť, že trojcestný katalyzátor by nemohol správne fungovať bez ďalšej súčiastky vo výfukovom potrubí a to bola lambda-sonda. Riadiaca jednotka sa snažila udržať stechiometrickú zmes na úrovni lambda = 1.
O rok neskôr nasledovala veľká Omega, ktorá mala trojcestný katalyzátor už sériovo, v roku 1987 rovnako Senator. O rok neskôr prišla s katalyzátorom Vectra. V tom istom roku bolo v západnom Nemecku cez 20 tisíc modelov od Oplu s riadeným katalyzátorom, koncom roka toto číslo narástlo na viac ako 200 tisíc.
V tej dobe si konštruktéri mysleli, že jedine trojcestný riadený katalyzátor s lambda sondou je jedinou možnosťou na zníženie emisií. V apríli 1989 Opel oznámil, že sa stane prvou nemeckou automobilkou, ktorá bude dodávať do všetkých svojich áut trojcestný katalyzátor a to sériovo (samozrejme išlo o zážihové modely).
Modelová paleta s katalyzátorom, od malej Corsy po veľký Senator.
Opel tak začal ponúkať techniku pre ochranu životného prostredia od najmenších modelov po tie najväčšie a sériovo ju ponúka už 30 rokov. Stále je však čo zlepšovať. Aktuálne motory od Oplu majú v prípade vznetových variantov vstrekovanie močoviny AdBlue a zážihové motory s priamym vstrekovaním paliva filter pevných častíc.