Mokka má za sebou facelift, ktorý crossoveru prihral nové logo, prepracovaný predný nárazník, modifikovanú grafiku predných i zadných diódových svetiel a naopak zobral chrómované prvky, ktoré odteraz nahradzujú čiernou lakované lišty.

Celkovo však exteriér prešiel len drobnými kozmetickými zmenami, ktoré netrénované okno nemusí ani postrehnúť, čo asi platí aj pre nové aerodynamicky optimalizované hliníkové disky vyvinuté špeciálne pre elektrickú verziu Mokka Electric.

Podobne je na tom tiež interiér, pri ktorom Opel zdôrazňuje tkaniny čiastočne vyrobené z recyklovaných materiálov, to podstatné ale je, že Mokka dostala po modernizácii nový volant a trochu iný stredový tunel i konzolu s menším počtom fyzických tlačidiel.

Ich funkciu preberá kompletne nový infotainment, ktorý odteraz štandardne pracuje s 10-palcovým prístrojovým panelom a rovnako veľkou dotykovou obrazovkou.

Novinkou multimediálneho a navigačného systému je možnosť upraviť si obrazový výstup pomocou widgetov, podobne ako v mobile. Príplatkovú navigácia počúva i na hlasové povely vďaka vylepšenému ovládaniu, do ktorého je integrovaná umelá inteligencia ChatGPT spoločnosti OpenAI. A Opel tiež zdôrazňuje indukčnú nabíjačku či zadnú parkovaciu kameru do 180-stupňovým obrazovým výstupom.

Len silnejšie motory

Ako sme už naznačili, automobilka podľa všetkého vyhodila z ponuky najslabšie základné motory. Kým tlačová správa je veľmi nekonkrétna, nemecké médiá hlásia, že novou najlacnejšou verziou (na nemeckom trhu od 26 740 eur) je odteraz Mokka s motorom 1.2 s výkonom 136 koní a šesťstupňovým manuálom. To by znamenalo, že z ponuky vypadla verzia naladená na 100 koní.

130-koňové prevedenie s osemstupňovým automatom by malo byť naďalej v predaji, v Nemecku za minimálne 28 740 eur (u nás by mali byť obe autá výrazne lacnejšie) a vrcholom je stále Mokka Hybrid s preplňovaným trojvalcom 1.2 Turbo a šesťstupňovou dvojspojkovou automatickou prevodovkou s integrovaným elektromotorom naladeným na 29 koní.

Plne elektrická Mokka už nebude v predaji so slabším 136-koňovým motorom a 50-kWh batériou. Auto modelového roka 2025 bude dostupné len s výkonom 156 koní, krútiacim momentom 260 Nm a akumulátorom s kapacitou 54 kWh. Podľa metodiky to stačí na dojazd 403 kilometrov.

Termín uvedenia modernizovanej Mokky na slovenský trh momentálne ešte nepoznáme, ale v Nemecku už je dostupná, takže tipujeme buď koniec tohto roka alebo začiatok 2025.

zdroj: Opel