Najšportovejšou verziou prvej Corsy A bola benzínová 1,6-ka s výkonom 74 kW (101 k) pre model GSi. Dnes úsmevný max. výkon však v aute o tretinu ľahšom vcelku postačoval.
Opel Corsa A
Celý príbeh s názvom Corsa začal v roku 1982. Tento rok teda oslavuje 35 rokov. Vtedy predstavili prvú generáciu Corsa A, ktorá debutovala s dĺžkou 3,62 metra. Model schádzal z pásov továrne v španielskej Zaragoze.
Všetkých 5 generácií pokope.
Na začiatku boli v ponuke verzie s motorom 1,0 (33 kW a 45 k), 1,2 (41 kW a 55 k), 1,3 (51 kW a 70 k) a 1,4 (55 kW a 75 k). Motory mali najprv karburátor, neskôr prišlo do výbavy vstrekovanie, avšak 1,0 si ponechala karburátor.
Novinkou bolo použitie 1,5-litrového vznetového motora Isuzu s výkonom 37 kW (50 k). Najzaujímavejšou verziou bola bezpochyby najvýkonnejšia 1,6-ka s výkonom 74 kW (101 k) pre model GSi. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h zvládla GSi za 8,9 sekundy, čo v tej dobe muselo byť v tej kategórii ozaj úctyhodné číslo. Z prvej Corsy A vyrobili celkovo 3,1 milióna kusov. Táto generácia nebola u nás príliš rozšírená, tou sa stala až Corsa B.
Opel Corsa B
Tú predstavili v roku 1992, a po páde komunizmu teda bola oficiálne dostupná už aj na našom trhu cez oficiálne zastúpenie Opel. Motory začínali na objeme 1,2 a pokračovali na 1,4 a 1,6. Neskôr pribudol základný trojvalec 1,0. Výkonový rozsah bol od 33 kW (45 k) do 80 kW (110 k).
Pre milovníkov nafty tu bol preplňovaný 1,5-litrový štvorvalec. Neskôr pribudol aj väčší, ale atmosféricky plnený 1,7-litrový naftový štvorvalec. Do ponuky pribudli airbagy, výstuhy alebo systém ABS.
Najsilnejšie GSi malo opäť 1,6-litrový motor posilnený na 80 kW (110 k). Všetky zážihové verzie mali vstrekovanie paliva a katalyzátor. Opel z druhej generácie Corsy B predal približne 4 milióny kusov vozidiel. Bolo to mimoriadne úspešné auto.
Opel Corsa C
Tretia generácia prišla na trh v roku 2000. Motory opäť začínali s trojvalcom 1,0. Najslabšia verzia mala 43 kW (58 k). Vyššie stáli motory s objemom 1,2, 1,4 a 1,8. Posledný menovaný bol určený na pohon najrýchlejšej verzie GSi, nakoľko dosahoval 92 kW (125 k).
Do ponuky po prvýkrát pribudli vznetové motory s priamym vstrekovaním paliva s objemom 1,3 a 1,7. Mali buď vstrekovanie rotačným čerpadlom alebo cez systém Common-Rail s názvom CDTI. Najsilnejšie 1,7 CDTI malo 74 kW (100 k) a 240 Nm. S malo Corsou tak nemal veľa práce.
Opel si vzal do parády ochranu karosérie a začali ju plne zinkovať. Predchodcovia totiž veľmi trpeli na koróziu. Z tretej generácie sa predali zatiaľ najmenej modelov, „len“ 2,5 milióna kusov.
Opel Corsa D
Štvrtú generáciu predstavili v roku 2006. Na trhu vydržala až do roku 2014. V ponuke nechýbal trojvalec s objemom 1,0 litra a štvorvalce 1,2, 1,4 a 1,6. Posledný menovaný v preplňovaní poháňal prvú Corsu OPC. Voči predchodcovi riadne posilnil na výsledných 141 kW (192 k).
Vznetové motory mali len preplňovanie a spoliehali sa na vstrekovanie Common-Rail. V ponuke bol fiaťácky 1,3-litrový motor a výkonnejší 1,7-litrový štvorvalec s výkonom 92 kW (125 k). Opel zo štvrtej generácie Corsa D predal 2,8 milióna kusov vozidiel.
Opel Corsa E
Aktuálna 5. generácia s označením Corsa E prišla na trh v roku 2014. Trojvalcový základ dostal turbodúchadlo, atmosférické motory zostali pri 4 valcoch. Vznetový motor je v ponuke len jeden, štvorvalec 1,3 CDTI.
Najsilnejšia verzia test Opel Corsa E OPC, má stále objem 1,6 litra a preplňovanie turbodúchadlom. Maximálny výkon je 152 kW (207 k). Opel z tejto generácie predal už viac ako 750-tisíc kusov vozidiel. Časom zistíme, či s počtom predaných kusov predbehne niektorých predchodcov. Je asi málo pravdepodobné, že sa jej podarí prelomiť rekord generácie B, no vtedy bola konkurencia v tejto triede oveľa menšia a ľudia ochotnejšie kupovali malé autá.