Elektrické auto nemusí emócie vyvolávať len svojimi nadpozemskými výkonmi, ktoré v praxi aj tak takmer nikto nevyužije. A ak by aj chcel, rýchlo klesajúci dojazd by mu dal po pár kilometroch pekne po prstoch. Skrátka, všetky tie super výkonné elektrické autá sú skôr o predvádzaní schopnosti automobiliek dostať technológie do sériovej výroby, nie o skutočne využiteľných výkonoch. Ako sa totiž ukazuje, limitom výkonných elektromobilov sa stáva chladenie celého ústrojenstva, tam sa skrátka láme chlieb. Preto mi je veľmi sympatický prístup automobilky Opel, ktorá ukazuje, ako zhmotniť prirodzené emócie v elektrickom aute, ktoré má vo výsledku max. výkon relatívne skromných  108 kW (147 k) a v prípade posunutia do sériovej výroby by mohlo ísť o relatívne dostupnú záležitosť (v rámci sveta elektromobilov, samozrejme).

Stretnutie dvoch svetov

Manta GSe ElektroMOD je pochopiteľne štúdia slúžiaca na pritiahnutie pozornosti k značke a jej aktivitám na poli elektromobility. Automobilka však priznáva, že nemusí zostať len pri štúdii a minimálne niektoré prvky z auta dostane aj do sériových modelov. Alebo len zisťuje reakcie verejnosti a uvažuje, čo s autom urobí? No, nebolo by to prvýkrát a za mňa môžem len povedať, že týmto by si ma Opel získal. Krásna „živá“ farba (rovnako ako v prípade nádherne zelenej elektrickej Mokky-e), pohon zadných kolies a dokonca manuálna prevodovka – to sú základné ingrediencie elektrickej Manty.

„Manta GSe kombinuje tradíciu s našimi záväzkami voči mobilite bez emisií a vytvára príťažlivú udržateľnú budúcnosť,“ povedal na adresu Manty GSe šéf automobilky Opel, Michael Lohscheller.
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Na pohon auta slúži elektromotor s výkonom 108 kW (147 k) a krútiacim momentom 255 Nm. Len na porovnanie, pôvodnú Mantu GT/E poháňal štvorvalec naladený na 77 kW (105 k). Čo je veľmi zaujímavé, vodič má k dispozícii manuálnu prevodovku a ak bude mať radenia plné zuby, páku presunie do polohy 4. stupňa a prevodovku prepne do automatického režimu. Energiu motor čerpá z li-ion akumulátora s kapacitou 31 kWh, čo Mante GSe stačí na dojazd 200 km. Palubná nabíjačka má vraj výkon 9 kW.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 15 obrázkov