Ešte nedávno boli Opely zbytočné ťažké
Nie je tajomstvom, že ešte v nedávnej minulosti bojovali automobily značky Opel s vyššími pohotovostnými hmotnosťami. Boli masívne, dostatočne bezpečné aj úhľadné, ich útroby však skrývali ťažkú techniku často pochádzajúcu ešte z čias partnerstva s koncernom GM, čo sa prejavovalo vyššími reálnymi spotrebami a priamo od spotreby závislými flotilovými emisiami. A tie boli príliš veľké. Okrem nemožnosti plnenia cieľov EU v oblasti znižovania emisií oxidu uhličitého Opel trápili aj ročné prevádzkové straty vo výške takmer 1 mld. eur.
Nové modely Opel postupne prechádzajú na ľahšiu a efektívnejšiu techniku koncernu PSA.
S francúzskou technikou
Začlenenie automobilky Opel pod ochranné krídla koncernu PSA vnímalo veľa priaznivcov značky Opel ako krok späť, stratu identity a začiatok konca samotnej automobilky. Ako sa však ukázalo, prítomnosť v rodine PSA malo pre Opel viac než blahodarný účinok. Podľa vyjadrenia šéfa automobilky Michaela Lohschellera, v priebehu dvoch rokov sa značke Opel podaril husársky kúsok. Otočila svoje smerovanie ku zisku a výrazným spôsobom sa zlepšila bilancia jej flotilových emisií. Ako je to možné? Odpoveďou je zdieľanie spoločnej techniky s koncernom PSA.
Staršie modely Opel postavené na koncernovej platforme GM charakterizovala píliš vysoká hmotnosť,
Na nových platformách
Na konci roka 2018 boli priemerné emisie vozidiel Opel stále o čosi vyššie ako pri zvyšných koncernových značkách. Kým Opel vyprodukoval priemerne 126 g CO2/km, Peugeot a Citroën vyšiel z porovnania s hodnotou 108 g CO2/km. Cieľom všetkých automobiliek na najbližšie obdobie je pritom len 94 g CO2/km. Koncom roka 2018 ešte väčšina vozového parku s logom Opel využívala staré platformy GM, neprekvapí preto, že ich priemerná hmotnosť bola 1345 kg, zatiaľ čo Peugeot vykazoval priemernú hmotnosť svojich modelov presne o 100 kg nižšiu (Citroën v rovnakom období udával priemernú hmotnosť 1204 kg). Podľa Lohschellera sa budú dať prísne ciele splniť jedine urýchleným vývojom nových modelov postavených na moderných ľahkých platformách koncernu PSA. Že je to nádejná cesta ukazuje nová Corsa postavená na spoločnej platforme CMP/e-CMP. V prípade použitia spoločnej techniky totiž nejde len o zníženie hmotnosti, ale aj použitie hybridnej techniky a elektrických pohonov ako bude nová elektrická Corsa, ktoré sú dnes pre plnenie prísnych európskych limitov kľúčové.
Okrem čistokrvných elektromobilov pomáhajú boju s flotilovými emisiami aj hybridné modely.
Viac elektromobilov Opel
Michael Lohscheller sľubuje, že do roku 2020 bude mať Opel aj vďaka zdieľaniu techniky v modelovom portfóliu už tri elektrifikované modely. Okrem najnovšej elektrickej Corsy a hybridného Grandland X to bude ďalšie kompaktné SUV nahrádzajúce súčasnú Mokku X. O ďalšie štyri roky bude elektrifikovaný model v každom rade značky Opel.