Prevádzkové náklady sú pri LPG výrazne nižšie

Dacia sa sústredí na vývoj LPG technológie od roku 2010 a je lídrom na európskom trhu s 67% podielom ku koncu júla 2024. Zaujímavosťou je, že 40 % zákazníkov značky si kupuje práve vozidlá s LPG pohonom. Trojvalcový motor ECO-G100, predstavený v roku 2020, je výkonnejší ako bežná benzínová verzia. Má o 10 koní viac, dosahuje krútiaci moment 170 Nm. Navyše, Dacia vďaka nemu znižuje emisie a čo je pre motoristov veľmi dôležité, vďaka LPG šetria na prevádzkových nákladoch.

Výhodou automobilky je práve to, že jej vozidlá sú od výroby prispôsobené na prevádzku s LPG. Nádrž na LPG je umiestnená v priestore pre rezervné koleso, takže nezasahuje ani do priestoru pre benzínovú nádrž, ani do batožinového priestoru.

 

LPG je jedno z najlacnejších palív na trhu, pričom v niektorých krajinách, napríklad vo Francúzsku ako veľkom európskom trhu, stojí až o 40 % menej než benzín. To môže predstavovať úsporu okolo 40 eur pri každom tankovaní. Na Slovensku sa predávalo LPG koncom septembra za 0,72 eura/l. Benzín stál priemerne 1,48 eura za liter a diesel 1,40 eura za liter. Spotreba LPG je však v porovnaní s benzínom vyššia, samotná Dacia uvádza údaj okolo 25 %.

Majitelia vozidiel na LPG môžu v niektorých krajinách mimo Slovenska využívať rôzne daňové úľavy, ako sú nižšie environmentálne poplatky, stimuly na prechod na LPG a úplné alebo čiastočné oslobodenie od registračných daní. Rozhodne nie však všade. Hoci napríklad susedné Česko má zavedené eko cenu pre diaľničnú známku, týka sa len LNG a CNG, nie LPG. Dacia medzi riadkami odkázala, že do LPG chce naďalej investovať. Zjavne ju k tomu motivuje aj najnovší miliónový míľnik.

Zdroj: Dacia