Niektorí veľmi dobre poznáte starú betónovú cestu v Turci. Mal som česť si ju vyskúšať viackrát a bol som naozaj rád, že tadiaľ nemusím jazdiť pravidelne. Avšak dobrou správou je, že táto betónová cesta už je pomaly minulosťou. Stavbári finišujú s asfaltovaním posledných metrov pätnásťkilometrového úseku cesty medzi Príbovcami a Turčianskymi Teplicami. Stav prác bol skontrolovať minister dopravy a výstavby SR Arpád Érsek v rámci svojich kontrolných dní na stavbách. „Pred dvoma rokmi sme začali s rekonštrukciou tejto cesty. Jej nevyhovujúci stav nás trápil veľmi dlho. Podarilo sa nám zabezpečiť financovanie z eurofondov a dotiahnuť aj zdĺhavý proces prípravy projektu. Ide o  dôležitú časť severojužnej trasy Slovenska, tak pre turčiansky región ako aj pre tranzitnú dopravu. Teší ma najmä to, že stavba ide podľa harmonogramu a nemešká,“ povedal minister A. Érsek.

Nová kvalitná cesta I/65 bude kompletne hotová v máji. Celková obnova úseku v sebe zahŕňala aj rekonštrukciu piatich mostov, šiestich križovatiek a vybudovanie chodníkov pre chodcov. „Som veľmi rád, že na tomto mieste môžem oznámiť, že v najbližších rokoch pribudnú ďalšie desiatky kilometrov moderných ciest I. triedy. Získali sme dodatočné zdroje z eurofondov, ktoré investujeme do regionálnych ciest. Okrem opravy ďalšej betónky, konkrétne pri Mníchovej Lehote, pripravujeme najmä obchvaty miest, ako je napríklad Brezno, Holíč, Prievidza, Sabinov, Plavnica, Strážske,“ dodal minister A. Érsek.

Vláda SR na svojom rokovaní minulý týždeň schválila materiál, ktorý hovorí o presune časti výkonnostnej rezervy európskych fondov. Do Operačného programu Integrovaná infraštruktúra sa presunie 250,12 miliónov eur. Tieto zmeny musí ešte schváliť Európska komisia (EK). Európske peniaze budú prostredníctvom tzv. realokácií presunuté do OPII a jeho prioritnej osi 6, ktorá je zameraná na budovanie cestnej infraštruktúru v regiónoch. Podpora bude smerovať do regiónov Horná Nitra, Banskobystrický a Prešovský kraj. Na prvom obrázku uvidíte cesty, ktoré dostanú peniažky na strednom a západnom Slovensku.

Ak vás zaujíma povedzme len PO a KE kraj, rovno preskočte na druhý obrázok. Sám som zvedavý, kedy a ako sa dané plány podarí zrealizovať, a o koľko viac sa za nich zaplatí. Nie som si celkom istý, či sľubovaných 300 miliónov bude stačiť na plnohodnotné úpravy spomínaných úsekov.  

Zdroj: Mindop.sk

Ilustračné foto: Shutterstock