Železný mastodont

Inovatívny nápad začali využívať vo Švajčiarsku. Tento mostový komplex meria úctyhodných 236 metrov na dĺžku, 7,3 metra na šírku a 4,32 metra na výšku. Jeho hmotnosť dosahuje 1250 ton a na jeho montáž je potrebných viac než 20 nakladačov a žeriavov. Montáž prebieha rýchlo a efektívne – trvá iba dve noci. Konštrukcia mosta je rozdelená na dva samostatné pruhy, ktoré sa po zmontovaní spoja do dvojprúdovej štruktúry. Aby bola montáž ešte rýchlejšia, pracuje sa súčasne z oboch smerov.

Určené segmenty mosta sú vybavené kolesami a hydraulickými systémami, ktoré zjednodušujú jeho presun a umožňujú automatickú montáž. Jednotlivé časti majú celkovo až 96 kolies a je možné s nimi hýbať aj do strán. Každý blok má vlastnú riadiacu a dátovú jednotku, a vďaka GPS navigácii je možné jednotlivé časti automaticky presunúť na miesto napojenia so susediacimi segmentami.

Plynulosť je zabezpečená

Napriek tomu, že prechod po moste si vyžaduje zníženie rýchlosti na 40 km/h jeho hlavnou výhodou je, že doprava nie je úplne zastavená. To zabezpečí plynulý chod premávky aj počas rozsiahlych opráv cesty pod ním. Most dokáže zvládať aj vozidlá, ktoré vážia aj viac ako 40 ton.

Pri vývoji sa poriadne zapotili

Dizajn a návrh mosta bol dôkladne prepracovaný a jeho vývoj trval až 15 000 hodín, čo predstavuje približne 7,5 pracovného roka. Tento komplex umožňuje efektívnu prácu na oprave diaľnice, bez toho, aby vodiči čelili úplnému uzatvoreniu cesty. Veľkou výhodou je presúvanie segmentov s kolesami aj na diaľku, hlavne v prípade rozšírenia prác na nadväzujúci úsek diaľnice.

PRIJALI BY STE TAKÉTO RIEŠENIA AJ NA NAŠICH DIAĽNICIACH?
  • Áno ( 88% )

     

  • Nie ( 12% )

     

Odpovedalo 60 ľudí