Jeho hliníkovo-oceľovo-horčíkové základy vychádzajú z vrcholného roadstera, Mercedesu SL. Špičkové verzie dostali 4.0 V8 biturbo a sú štandardne kombinované s pohonom oboch náprav 4Matic+. Nemenej zaujímavé tiež je, že nové AMG GT Coupé pridáva v porovnaní s prvou generáciou dve miesta na sedenie...
Aby bolo niečo také možné, musela novinka narásť. Na prvý pohľad to asi vidieť nie je, ale jej rázvor bol predĺžený až o 70 mm, na výsledných 2700 milimetrov. Auto je zároveň dlhšie. Namiesto 4,54 metra by ste teraz namerali skoro 4,73 m. A šírka poskočila z 1,94 na 1,98 m.
Samozrejme nečakajte, že sa vzadu vystriete ako v „eSku“. Je to stále núdzové riešenie pre deti s výškou do 150 cm, ale predajcovia Mercedesu majú konečne odpoveď pre zákazníkov, ktorým doteraz viac vyhovovalo Porsche 911 vďaka konfigurácii 2+2.
Stuttgartský konkurent je nakoniec tiež dôvodom, prečo sa v dvoch vrcholných verziách GT Coupé objavuje štvorkolka. Kým predchodca bol dostupný výlučne s pohonom zadných kolies, teraz dostanete (podobne ako v Porsche Turbo) kvôli lepšej trakcii a využiteľnosti výkonu variabilný systém 4x4. Ten pripojuje prednú nápravu elektromechanicky ovládanou spojkou, takže máte buď čistú zadokolku (0:100), štvorkolku s rozdelením sily v pomere 50:50 a podľa potreby čokoľvek medzi tým.
Aby GT ľahšie zvládalo prenos výkonu na cestu, predné i zadné kolesá sú zavesené na päťprvkovom multilinku a kvôli zníženiu neodpruženej hmotnosti sú z kovaného hliníka vyrobené nielen všetky ramená ale tiež tehlice. K tomu dostanete adaptívne, hydraulicky prepojené tlmiče v rámci systému AMG Active Ride Contron, elektronicky ovládanú uzávierku zadného diferenciálu a štandardne tiež aktívne riadenie zadnej nápravy.
Zatiaľ nie je stopercentne isté, či GT Coupé dorazí aj so štvorvalcom s elektrickým turbom vo verzii AMG 43, zákazníci sa ale určite neurazia, že zatiaľ bude novinka dostupná len s osemvalcovými agregátmi.
Ide o známy štvorliter, Mercedes ale naznačuje, že bol prepracovaný a v prípade potreby by mal byť schopný zvládnuť emisnú normu Euro 7. Z noviniek automobilka komentuje len novú olejovú vaňu, premiestnený medzichladič stlačeného vzduchu a aktívne odvetrávanie kľukovej skrine. Optimalizované mali byť tiež „vstupy a výstupy“ z motora kvôli efektívnejšiemu nasávaniu a výplachu, respektíve ľahšiemu prúdeniu výfukových plynov, pričom z rovnakého dôvodu bol tiež zväčšený časticový filter a priemer k nemu pripojeného potrubia.
Momentálne základná verzia AMG GT 55 4MATIC+ kupé ponúkne 476 koní pri 5500 až 6500 otáčkach za minútu a 700 newtonmetrov dostupných od 2250 do 4500 ot./min.
Naproti tomu ostrejší variant AMG GT 63 4MATIC+ kupé má vďaka preprogramovanému softwaru a vyššiemu plniacemu tlaku 585 koní pri identických otáčkach a 800 newtonmetrov pri 2500 až 5000 otáčkach za minútu.
Na V8 nadväzuje 9-stupňová automatická prevodovka AMG Speedshift, ktorá si zaslúži krátku zastávku. V prvom rade je nutné dodať, že GT Coupé už nevyužíva systém transaxle. Inak povedané, automat už nie je súčasťou zadnej nápravy, ale je napojený priamo na motor. Medzi nimi potom nepracuje klasický hydrodynamický menič so zamykaním. Namiesto neho Mercedes využíva takzvanú mokrú spojku.
Obe autá majú identickú a nie práve najnižšiu pohotovostnú hmotnosť 1970 kg, už základné AMG 55 ale zvládne akceleráciu z miesta na stovku za 3,9 sekundy a má maximálnu rýchlosť 295 kilometrov za hodinu. Ak dáte prednosť AMG 63, môžete si skúsiť zrýchlenie 0 na 100 km/h za 3,2 sekundy a v tomto prípade maximálku 315 km/h. Priemerná spotreba 14,1 l/100 kilometrov je opäť u oboch prevedení rovnaká.
Ak vás napríklad kvôli možnosti naložiť do GT golfové tašky či batožinu na výlet zaujíma aj veľkosť kufra, máme pre vás celkom dobré správy. Napriek pridaným dvom sedadlám sa ho konštruktérom podarilo medzigeneračne zväčšiť z 285 na 321 litrov a po sklopení zadných sedačiek navyše dostanete až 675 litrov.
S cenami vám v tejto chvíli poslúžiť nemôžeme, nepoznáme ich, ale domáce nemecké médiá tipujú, že by AMG GT 55 Coupé mohlo začínať na čiastke 175 tisíc eur.
zdroj: Mercedes