Pred necelými dvadsiatimi rokmi bol 1001-koňový Veyron považovaný za nedostihnuteľné stelesnené sci-fi. Ani dnes nie sú tieto výkony triviálne, ale stávajú sa stále dostupnejšie, ako dokazuje aj práve predstavený Chevrolet Corvette ZR1.
Novinka má pred zadnou nápravou uložený vidlicový osemvalec LT7 s plochým kľukovým hriadeľom, objemom 5,5 litra a dvojicou turbodúchadiel. A produkuje ohromujúcich 1064 hp, teda 1079 koní pri 7000 otáčkach za minútu a 1123 newtonmetrov pri 6000 ot./min.
Teoreticky to potom môže byť dokonca o čosi viac, pretože k opakovanej hodnote v „hp“ sa na oficiálnych severoamerických i európskych stránkach General Motorsu objavuje v tabuľkách hodnota 873 kilowattov, čo je až 1187 koní a v médiách tieto odlišné čísla spôsobujú slušné zmätky.
V každom prípade má ZR1 spoľahlivo „viac ako 1000 koní“, v motore titánové nasávacie ventily a sodíkom plnené tie výfukové, k tomu rozvody DOHC, zdvojené ventilové pružiny, samozrejme nezávisle ovládané časovanie, vstrekovanie s maximálnym tlakom 350 barov a k tomu všetkému osemstupňovú dvojspojkovú automatickú prevodovku.
Auto je postavené na dvojitých lichobežníkových ramenách v každom rohu a využíva jednoplášťové tlmiče naplnené aktívnou magneto-reologickou kvapalinou s elektronicky nastaviteľnou viskozitou a teda adaptívnym nastavením.
Samozrejmosťou sú karbón-keramické brzdy, vpredu s priemerom 400 mm a šesťpiestikovými strmeňmi a k nim máte zadné 390-milimetrové so štvorpiestikovými brzdičmi.
Automobilka súčasné s kupé (so suchou hmotnosťou 1665 kg) predstavila tiež kabriolet (1705 kg), a aby sme nezabudli, spomínaný automat prenáša výkony motora výlučne na zadnú nápravu, respektíve zadné 21-palcové kolesá s pneumatikami s rozmermi 345/25 ZR21. Vpredu sú potom o čosi menšie dvadsiatky s gumami 275/30 ZR20, pričom na nich nájdete nápisy Michelin Pilot Sport 4S.
Dáta o dynamike Chevrolet zatiaľ nepredstavil, ale technici v predstihu naznačujú, že hranica 350 kilometrov za hodinu „by nemala byť problém“. ZR1 by mala potom zvládnuť šprint na štvrť míle „za menej ako 10 sekúnd“ a v cieli by ste jej mali namerať 241 kilometrov za hodinu.
Ak budete mať pocit, že ani toto všetko nestačí, GM vám za príplatok ponúkne okruhový paket ZTK. Práve ten obsahuje ohromné zadné krídlo, prídavné lamely po stranách predného nárazníka a ďalšie aerodynamické úpravy na podvozku. Okrem toho dostanete tuhšie pružiny, prekalibrované tlmiče a pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2R.
Ak vám naopak stačia len aerodynamické úpravy, objednajte si balíček Carbon Aero, ktorý sa sám o sebe postará o prítlak 544 kg pri maximálnej rýchlosti.
Nová Corvette ZR1 sa začne vyrábať v priebehu budúceho roka a zbiehať má z produkčnej linky Bowling Green v Kentucky. O cene sa ešte nehovorí, nepochybne ale bude vyššia ako za Z06, ktorá dnes začína v USA na čiastke 110 100 dolárov, v prepočte 101 tisíc eur.
zdroj: Chevrolet