Postaví štát pokračovanie rýchlostnej cesty R1 z Banskej Bystrice vrátane tunela popod Donovaly až do Ružomberka, kde sa spojí s diaľnicou D1? Alebo dostane prednosť nová rýchla cesta R3 na Kremnicu až po Martin?
Realisticky sa môže stať, že nebude ani jedna z nich, ukazujú prvotné výsledky štúdie. Ak sa to potvrdí, negatívne to ovplyvní dostupnosť rýchleho cestného spojenia medzi severom a juhom Slovenska.
„Analýza ešte prebieha, ale už z čiastkových výsledkov vyplýva, že ak tam tie počty áut nebudú, tak to nevyjde na diaľnicu. Nebude ani jedna z nich,“ uviedol pre Hospodárske noviny Ján Kušnír, poradca ministra dopravy a expert na stavbu tunelov.
Zabudli na dôležitý faktor
Podľa Kušníra dôjde po dokončení a otvorení tunela Višňové k tomu, že cestná premávka sa citeľne presunie na sever Slovenska. Tento faktor zostla vraj pôvodne opomenutý: „V minulosti sa nerobil podrobný model, ktorý by počítal s tým, že po dostavbe severnej diaľnice vám autá z R1 ubudnú,“ vysvetlil Ján Kušnír.
Odborník hovorí dokonca o tom, že vďaka tunelu Višňové sa môže na severný ťah presunúť aj necelá polovica premávky prechádzajúca stredom krajiny cez Nitru.
Za takýchto okolností bude podľa Kušníra stačiť, keď sa vylepší súčasná cesta na Donovaloch a dobudujú zopár rýchlych pruhov. Rovnaký osud predpovedá expert aj pre rýchlostnú cestu R3 idúcu cez Kremnicu na sever do Martina. „Stačí dorobiť pruhy pre pomalé vozidlá a diaľnica tam nebude potrebná,“ uzavrel.
Zdroj: HNonline.sk