Na konci prvej dekády histórie značky sme spomenuli príchod prvého veľmi úspešného modelu z vlastnej produkcie. Išlo o takzvaný Doktorwagen, oficiálny názov však znel Opel 4/8 PS. Išlo o dvojmiestny kabriolet, ktorý si veľmi obľúbili práve lekári pre domáce návštevy pacientov. Jednoducho auto na každý deň, na ktoré sa môže majiteľ spoľahnúť a lekári sa veru museli.

Dostupný Doktorwagen

I keď predchádzajúce modely boli skôr evolúciou konských povozov, „Doktorwagen“ bol už skutočne viac autom ako kočom s motorom. Opel tiež nastavil výhodnú cenovú politiku na tú dobu, Doktorwagen stál od 4-tisíc do 5-tisíc mariek, množstvo iných vozidiel nie príliš luxusnejších a väčších atakovalo hranicu 20 000 mariek.

Opel Doktorwagen bol prvým Oplom, ktorý mal veľký úspech aj vďaka dobre nastavenej cenovej politike.

V roku 1911 však prišla pohroma v podobe požiaru továrne. Opel musel rýchlo vstať na nohy, a tak novú továreň vybavili tými najnovšími a najmodernejšími strojmi tej doby. V tom istom roku prišiel na trh aj motorový pluh s maximálnym výkonom 44 kW (60 k). Ako vidíte, v tej dobe sa nedalo orientovať len na jeden výrobok, aj množstvo iných výrobcov okrem áut vyrábalo rôzne iné stroje, od lietadiel cez motory do tankov a podobne. Vo vzduchu totiž visela prvá svetová vojna.

V roku 1912 vyrobilo 3 000 pracovníkov 30-tisíc bicyklov a 3 000 automobilov v továrni s plochou 73-tisíc metrov štvorcových. Ešte pred vypuknutím vojny predstavili v roku 1912 na autosalóne v Bruseli limuzínu 24/30 PS. Zaujímavejším produktom však bol prototyp aerodynamického auta Opel-Ei, ktorý predstavili v tom istom roku.

Išlo o unikát skonštruovaný konštruktérom Maxom Lochnerom, náklady na koncept v podobe 120-tisíc mariek znášal sám Lochner. Chcel však, aby Opel začal túto „výnimočnosť“ produkovať. Koncept vychádzal z modelu 13/30 PS, vďaka tvaru karosérie zvládal 95 km/h, dokázali ste doň nastúpiť s klobúkom na hlave (v tej dobe skoro nutnosť), a mohli ste v ňom tiež stáť.

Škoda, že tento unikát sa nedostal do múzea Opel.

V roku 1914 však tak, ako iné automobilky, aj Opel zasiahla prvá svetová vojna, tento unikát je odvtedy oficiálne stratený a nikto nevie, kde a či vôbec sa niekde nachádza. Počas vojny pretrvávala produkcia modelov 8/22 a 9/25 PS, všetko limuzíny a nástupcovia ešte úplne prvého 10/12 PS. Od konca prvej svetovej vojny do roku 1919 už Opel nestihol predstaviť nič nové, ďalšie modely preto objavíme v tretej dekáde histórie značky, teda v treťom článku.

Zdroj foto: Opel, historieundzukunft

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov