Na pohon bude slúžiť úplne nový štvorvalcový turbomotor 2,0-l s max. krútiacim momentom výrazne nad 400 Nm a nízkou spotrebou. Prenos sily na obe nápravy zabezpecí dvojspojková 7-stupnová športová prevodovka AMG SPEEDSHIFT DCT. Slušné predpoklady na vysoké rýchlosti v zákrutách a živé jazdné vlastnosti ponúkne športový podvozok AMG so samostatne vyvinutou prednou a zadnou nápravou, s elektromechanickým športovým parametrickým riadením AMG, vysokovýkonnou brzdovou sústavou AMG a 3-stupnovým ESP® s režimom SPORT Handling.
Treba povedať, že tejto divízii sa pod vedením a priamým vlastníctvom Mercedes-Benz mimoriadne dobre darí. V roku 1967 AMG začínalo s dvoma zakladateľmi - Hansom Wernerom a Erhardom Melcherom. Dnes, po polstoročí, má firma v Affalterbachu vyše 1000 zamestnancov a je 100% dcérskou spoločnosťou Daimleru. Ďalší rast tejto divízie má podporiť (popri adekvátnom zväčšení výrobných kapacít, zaujatí nových odbytísk a dalšom zvýšení starostlivosti o zákazníkov) rozšírenie modelového programu z aktuálnych 22 na budúcich približne 30 vozidiel. Ku svojej polstorocnici pritom AMG predpokladá rast dodávok o vyše jednu tretinu, na viac ako 30-tisíc vozidiel rocne. Aktuálne je tiež pri jednotlivých modeloch dalšie zníženie nielen spotreby ale aj emisií CO2 až na úroveň 200 g/km.
Takto vyzerá úplne nový 4-valcový motor, ktorý rovnako ako ostatné skladajú v AMG ručne