Je tu v poradí už ôsma generácia úspešného auta, ktoré patrí k lídrom svojej triedy a je medzi zákazníkmi stále obľúbené. I keď oficálna výstavná premiéra bude až na autosalóne v Paríži, VW vybraným novinárom predstavil auto staticky už teraz, a do sveta internetu pustil aj oficiálne fotografie. VW s novým Passatom mieri trochu vyššie. Rád by viac ohrozil predaje BMW alebo Mercedesu v strednej triede.
Nemôžeme povedať, že by nový Passat (B8) bol škaredý. Práve naopak, vyzerá až prekvapivo luxusne. Nevtieravá elegancia je zrejmá najmä pri pohľade zboku a odzadu, jednoduchá predná maska je pokračovaním dizajnu predošlej generácie. Ako celok dizajn pôsobí harmonicky a dá sa povedať, že i nadčasovo. Svojími líniami pôsobí štíhlo a sviežo, je to dané možno i tým, že je o 14 mm nižší a o 12 mm širší než predchodca. Mriežka chladiča plynule prechádza do svetiel, vzadu sú v rovnakom štýle vyhotovené koncovky výfukov s chromovou obrubou pod zadným nárazníkom. Nový Passat je ale kratší a to "až" o celé 2 mm. No ponúka posádke viac priestoru vďaka väčšiemu rázvoru náprav (2,79 m). Viac miesta má posádka i okolo hlavy, pretože posed je znížený. Batožinový priestor narástol taktiež, málokedy to ide u áut novej generácie opačným smerom, teraz je až 586 litrov. Teda narástol o 21 litrov. V kombíku je tento nárast ešte markantnejší, o 47 litrov na 650 l.
Zaujímavosťou v interiéri sú prieduchy klimatizácie, ktoré sa tiahnu takmer po celej dĺžke palubnej dosky.
V interiéri je ale vidieť najväčší rozdiel proti predchádzajúcim generáciam. Či už sa to niektorým konzervatívnym zákazníkom bude páčiť alebo nie, nový 12,3 palcový TFT displej s rozlíšením 1440 x 540 px je posunom dopredu a prispôsobením sa momentálnemu trendu. Vyzerá výborne, no žiaľ nebude realitou v každom modeli - je za príplatok. Ale 6,5 palcový displej v strede palubovky bude súčasťou každej výbavy. Novinkou tiež je head-up displej a druhá generácia palubného systému s lepšou konektivitou pre smartfóny, Wi-Fi a napríklad i s hľadaním parkovacieho miesta cez Google Earth. Zaujímavosťou v interiéri sú prieduchy klimatizácie, ktoré sa tiahnu takmer po celej dĺžke palubnej dosky.
Treba spomenúť i konštrukciu. Vďaka vysoko pevnostnej oceli a použitiu hliníka je auto o niečo ľahšie, na platforme MQB o celých 85 kg. Najľahšia verzia váži iba 1 312 kg. Svoj podiel na tom majú i o 40 kg ľahšie motory a o 33 kg ľahšiu klimatizáciu. Ak sa už bavíme o mechanických veciach, poďme k motorom. V ponuke bude päť benzínových motorov a štyri turbodízely. Tie majú byť o 20% úspornejšie. Turbodízle s objemom 1,6 l a 2,0 l budú s výkonom 88 kW (120 k) až 176 kW (240 k). Ten výkonnejší agregát má dve turbodúchadlá a krútiaci moment 500 Nm. Spotreba je na papieri pekných 5,3 l/100 km. Benzíny sú s objemmi 1,4 l, 1,8 l a 2,0 l. Najslabší z nich je má 92 kW (125 k), motor s deaktiváciou valcov má 110 kW (150 k), vrcholom je dvojliter s výkonmi 162 a 206 kW (220 a 280 k). Na trh ponúkne Volkswagen i plug-in hybrid s benzínovým štvorvalcom 1,4 TSI a elektromotorom (85 kW) a batériami s kapacitou 9,9 kWh. Podľa výrobcu dokáže tento hybrid prejsť až 1000 km.
Koľko si bude Volkswagen za nový Passat pýtať? Už od 10. júla je možné ho kúpiť v Nemecku s cenou od 25 875 Eur, resp. 25 950 za kombi.