Je tu v poradí už ôsma generácia úspešného auta, ktoré patrí k lídrom svojej triedy a je medzi zákazníkmi stále obľúbené. I keď oficálna výstavná premiéra bude až na autosalóne v Paríži, VW vybraným novinárom predstavil auto staticky už teraz, a do sveta internetu pustil aj oficiálne fotografie. VW s novým Passatom mieri trochu vyššie. Rád by viac ohrozil predaje BMW alebo Mercedesu v strednej triede.

Nemôžeme povedať, že by nový Passat (B8) bol škaredý. Práve naopak, vyzerá až prekvapivo luxusne. Nevtieravá elegancia je zrejmá najmä pri pohľade zboku a odzadu, jednoduchá predná maska je pokračovaním dizajnu predošlej generácie. Ako celok dizajn pôsobí harmonicky a dá sa povedať, že i nadčasovo. Svojími líniami pôsobí štíhlo a sviežo, je to dané možno i tým, že je o 14 mm nižší a o 12 mm širší než predchodca. Mriežka chladiča plynule prechádza do svetiel, vzadu sú v rovnakom štýle vyhotovené koncovky výfukov s chromovou obrubou pod zadným nárazníkom. Nový Passat je ale kratší a to "až" o celé 2 mm. No ponúka posádke viac priestoru vďaka väčšiemu rázvoru náprav (2,79 m). Viac miesta má posádka i okolo hlavy, pretože posed je znížený. Batožinový priestor narástol taktiež, málokedy to ide u áut novej generácie opačným smerom, teraz je až 586 litrov. Teda narástol o 21 litrov. V kombíku je tento nárast ešte markantnejší, o 47 litrov na 650 l.

Zaujímavosťou v interiéri sú prieduchy klimatizácie, ktoré sa tiahnu takmer po celej dĺžke palubnej dosky.

V interiéri je ale vidieť najväčší rozdiel proti predchádzajúcim generáciam. Či už sa to niektorým konzervatívnym zákazníkom bude páčiť alebo nie, nový 12,3 palcový TFT displej s rozlíšením 1440 x 540 px je posunom dopredu a prispôsobením sa momentálnemu trendu. Vyzerá výborne, no žiaľ nebude realitou v každom modeli - je za príplatok. Ale 6,5 palcový displej v strede palubovky bude súčasťou každej výbavy. Novinkou tiež je head-up displej a druhá generácia palubného systému s lepšou konektivitou pre smartfóny, Wi-Fi a napríklad i s hľadaním parkovacieho miesta cez Google Earth. Zaujímavosťou v interiéri sú prieduchy klimatizácie, ktoré sa tiahnu takmer po celej dĺžke palubnej dosky.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 21 obrázkov
 
Treba spomenúť i konštrukciu. Vďaka vysoko pevnostnej oceli a použitiu hliníka je auto o niečo ľahšie, na platforme MQB o celých 85 kg. Najľahšia verzia váži iba 1 312 kg. Svoj podiel na tom majú i o 40 kg ľahšie motory a o 33 kg ľahšiu klimatizáciu. Ak sa už bavíme o mechanických veciach, poďme k motorom. V ponuke bude päť benzínových motorov a štyri turbodízely. Tie majú byť o 20% úspornejšie. Turbodízle s objemom 1,6 l a 2,0 l budú s výkonom 88 kW (120 k) až 176 kW (240 k). Ten výkonnejší agregát má dve turbodúchadlá a krútiaci moment 500 Nm. Spotreba je na papieri pekných 5,3 l/100 km. Benzíny sú s objemmi 1,4 l, 1,8 l a 2,0 l. Najslabší z nich je má 92 kW (125 k), motor s deaktiváciou valcov má 110 kW (150 k), vrcholom je dvojliter s výkonmi 162 a 206 kW (220 a 280 k). Na trh ponúkne Volkswagen i plug-in hybrid s benzínovým štvorvalcom 1,4 TSI a elektromotorom (85 kW) a batériami s kapacitou 9,9 kWh. Podľa výrobcu dokáže tento hybrid prejsť až 1000 km.

Treba spomenúť i konštrukciu. Vďaka vysoko pevnostnej oceli a použitiu hliníka je auto o niečo ľahšie, na platforme MQB o celých 85 kg. Najľahšia verzia váži iba 1 312 kg. Svoj podiel na tom majú i o 40 kg ľahšie motory a o 33 kg ľahšiu klimatizáciu. Ak sa už bavíme o mechanických veciach, poďme k motorom. V ponuke bude päť benzínových motorov a štyri turbodízely. Tie majú byť o 20% úspornejšie. Turbodízle s objemom 1,6 l a 2,0 l budú s výkonom 88 kW (120 k) až 176 kW (240 k). Ten výkonnejší agregát má dve turbodúchadlá a krútiaci moment 500 Nm. Spotreba je na papieri pekných 5,3 l/100 km. Benzíny sú s objemmi 1,4 l, 1,8 l a 2,0 l. Najslabší z nich je má 92 kW (125 k), motor s deaktiváciou valcov má 110 kW (150 k), vrcholom je dvojliter s výkonmi 162 a 206 kW (220 a 280 k). Na trh ponúkne Volkswagen i plug-in hybrid s benzínovým štvorvalcom 1,4 TSI a elektromotorom (85 kW) a batériami s kapacitou 9,9 kWh. Podľa výrobcu dokáže tento hybrid prejsť až 1000 km.


Koľko si bude Volkswagen za nový Passat pýtať? Už od 10. júla je možné ho kúpiť v Nemecku s cenou od 25 875 Eur, resp. 25 950 za kombi.