Obe autá sa líšia len v jednej zásadnej veci. Ruf má 6-stupňový manuál a najostrejšie Porsche 7-stupňový automat PDK.
Priamym konkurentom modelu RGT 4,2 je Porsche 911 GT3 RS.
Obe autá dostali atmosférické 6-valcové motory boxer. Ruf však prišiel s väčším objemom 4,2 litra oproti GT3 RS, ktorá si musí vystačiť s objemom 4,0 litrov. Teda neprekvapí, že z pohľadu sily víťazí Ruf s výkonom 386 kW (525 koní) a 500 Nm vs. 368 kW (500 koní) a 460 Nm. Motor RGT môžeme označiť aj ako točivejší, keďže maximum výkonu dosahuje v 8370 ot./min. Porsche GT3 RS „len“ v 8250 ot./.min. Pri maximálnej rýchlosti ťahá Porsche opäť za kratší koniec. RGT dosiahne maximálku 322 km/h. Ručička tachometru Porsche sa zastaví v rozlete na hranici 310 km/h.
Ruf RGT 4,2 točí šialené otáčky. Maximálny výkon dosahuje až na hranici 8370 ot./min.
Rozdiel? Prevodovka!
Ruf má oproti Porsche jednu výhodu, a tou je manuálna prevodovka. Tú bohužiaľ Porsche neponúkne a v štandarde prichádza už so 7-stupňovým automatom PDK. Na druhú stranu tak môže byť výkonnejší Ruf v akcelerácii na stovku pomalším než GT3 RS. Dvoj-spojkové PDK dokáže predsa len radiť rýchlejšie než človek. Porovnať ich však zatiaľ nemôžme. Akceleráciu Ruf RGT 4,2 zatiaľ nepoznáme. Porsche je na stovke už za 3,3 sekundy.
Vzhľad Ruf RGT je oproti elegantnému Porsche proste drsnejší. RGT pripomína pri pohľade na nafúknuté blatníky s veľkými skrutkami staré športové autá. Kolesá Ruf majú tradičný 5-lúčový dizajn. Viacmenej tradičný vzhľad 911 dopĺňa zadné karbónové krídlo.
Ktoré auto z dvojice by ste volili vy?
Zdroj: ruf-automobile, autoblog