"Technologická inšpirácia a skúsenosti získané tvrdým testovaním urýchlia vývoj vysokovýkonných a zábavných modelov N." Albert Biermann, šéf divízie N.
Uvidíme, či aj sériová verzia dostane podobne širokú karosériu a aký bude mať výkon a jazdné vlastnosti. Vraj to bude štvorkolka. Trúfne si teda na Golf R, alebo dokonca Focus III RS?
Prvé svojho rodu
Aby nás Hyundai nenechal zabudnúť na odvážne plány, zúčastní sa s vývojovou verziou 24-hodinovky na Nürburgringu. Automobilka pre tieto preteky ohlásila tri autá. Hyundai i30 Turbo, Veloster a ďalšiu i30, ktorá slúži ako vývojové vozidlo pre Hyundai i30 N. Pod kapotou bude 2,0 litrový prepĺňaný benzínový motor. Okrem toho uvidíme na trati široký bodykit, vyladený podvozok, brzdy, riadenie a samozrejme bezpečnostnú výbavu. Uvidíme, čo z toho sa nakoniec dostane do sériového modelu a ako toto testovanie ovplyvní výsledný produkt. Biermann totiž k účasti na 24-hodinovke povedal: "Technologická inšpirácia a skúsenosti získané takýmto tvrdým testovaním urýchlia vývoj vysokovýkonných a zábavných modelov N." I30 N by malo prísť na trh v relatívne malých sériách a podľa automobilky bude porovnateľné s najlepšími v triede. Už skoršie informácie naznačovali, že i30 N bude konkurovať Golfu R. Mal by dostať výkon okolo 300 koní a pohon oboch náprav. Bude na hony vzdialený súčasnej výkonnejšej verzii TopSpeed.sk test Hyundai i30 Turbo. Otázkou však zostáva, či sa dokáže dotiahnuť na Ford Focus RS. Na debut by to bol obdivuhodný výkon, no zástupcovia značky už ukázali, že im odhodlanie nechýba.
Zdroj: autoexpress