Vopred ďakujeme za vašu pomoc.
S pozdravom predseda OZ Ivanka
Vážený pán župan, Vážená polícia Slovenskej republiky, už niekoľko dní pozorujeme zhoršujúcu sa už aj tak kolabujúcu dopravu na Seneckej ceste. Včera 17.7.2018 v prázdninový utorok nám obyvateľom Ivanky pri Dunaji a ďalších okolitých obcí trvala cesta z Bratislavy domov skoro 2 hodiny. V dopravnej zápche stáli autá, autobusy a bolo jedno, či sme z práce vyrazili o 16 hod, alebo o 19 hod. Cesta po diaľnici cez Senec a následne späť do Ivanky pri Dunaji bola paradoxne skratkou oproti 5 km trase priamo do Ivanky pri Dunaji.
otvoreny aj zatvoreny telegram je sice uzasna vec, ale uprimne - myslite si ze hento chlapci ktori sedia pri kormidle nevedia ?
Okrem ineho, myslite si ze ich to AKOKOLVEK ZAUJIMA ? Ak ste si nahodou nevsimli, oni maju take auticka s takymi majacikmi ktore zapnu a zrazu sa cas cestovania skrati z dvoch hodin na dvadsat minut, pretoze sice pomaly, ale stale idu tych 25-40km/h ako sa im auta stacia uhynat.
Takze, otvorene vam pisem vazeni pisatelia, kompetentnych ludi absolutne ani prdlajz nezaujima vas otvoreny list. Ani zavrety.
Pretoze oni maju ine vysady.
Jedna vec, ze v nasej krajine vsetko trva vecnost, no ked sedim v buse a sledujem v kolonach auta a vidim, ze v kazdom sedi jeden clovek, tak potom nech sa nikto necuduje. Kebyze len 3-4% ludi vymeni auto za autobus, som si isty, ze by sa to citelne zlepsilo. Ano, nie vsetci maju flexibilnu pracovnu dobu a podobne, ale iba ja poznam minimalne 5 ludi, ktori by kludne mohli cestovat busom. To uz je -5 aut na cestach. Usetrili by naklady na cestu do prace a zaroven by nenicili svoje auta, ale nie! Radsej prist o 10 minut skor domov. To sa viac oplati.
Cestoval som 6 rokov autom, posledne 2 uz len busom. Viem o com hovorim. Autobusy su poloprazdne, pritom premavaju casto aj kazdych 15-20 minut (Senec, Most pri Bratislave, Bernolakovo, Ivanka, Pezinok).
Viem ze v tomto pripade je to jasne, ale list zacina rovnako sebecky ako aj dopravny servis ak obyvatelia nasej metropoly si myslia ze ta ci ona ulica alebo cesta sa nachadza iba v BA. Nie, nenachadza sa. Ulice sa opakuju v kazdom vacsom meste, rovnako ako zapchy. V ostatnych krajskych mestach ludia nepisu listy, sms alebo neposielaju dymove signaly, ale rovno demonstruju.
Tiez ma pobavila cast, kde autor uvadza ze nebol dostatocne vcas informovany, aby sa vedel pripravit. Ako sa da pripravit na toto? Zmenit zamestnanie? Prestahovat sa? Zacat jazdit bicyklom alebo si kupit osobneho drona?
Autobusy stoja v rovnakej zapche, co nie je motivacia, ako do nich dostat ludi. Vlakova doprava pre 90% obyvatelov regionu rovnako nedostupna, kedze nie su ani riesene zachytne parkoviska. Cyklotrasa do Bratislavy popri Seneckej ceste nie je, je to na zabitie. Takze je to tak...zufale a bude horsie.
to znamena, ze ak niekto cestuje 2h 5km, ma drzat hubu a ktok, pretoze aj inde ludia na Slovensku stoja 2h na svojich 5 km? To je aka logika? Kazdy snad riesi to, co lokalne vnima ako problem. A 2h statie na 5 km nie je prave nieco, co trapi dalsich 20 miest na Slovensku. Podobne je na tom Presov a Kysuce. A pokial byt vcas informovany nema vyznam, preco hovoria o tom, ze sa bude presuvat nejaka delegacia a bude uzvareta polka Bratislavy, alebo ze nejaki aktivisti planuju protest blokaciou ciest? Mozno aj preto, ze 20% obyvatelov mozno nemusi ist na schodzku, ci mozno v iny cas, alebo pouzije vynimocne vlak a necha deti doma...
@RE: John SmithPouzivaj prosim svoj nick a ak mas potrebu reagovat, pouzi moznost ,,odpovedat´´
K tvojmu komentu, ak ludia dokazu protestovat kvoli temam ako su registrovane partnerstva, tradicne rodiny alebo emisie, tak pri teme ktora sa ich denne a bytostne dotyka napisat otvoreny list je asi nedostatocna forma.
Na jednej strane chápem problémy priľahlej strany okresu Senec, ale podobné problémy aktuálne zažívajú aj Malacky... cestná sieť nepostačuje, BA je strašne malá na to, koľko sa tu pretočí ľudí každý deň... a kto za to môže? koncentrácia všetkého do jedného malého priestoru...
Problematiku podčiarkuje aj pohodlnosť ľudí, kde je v jednom aute v čase špičky max 1-2 ľudia... ale zas s tým súvisí nie celkom poriešená hromadná doprava jednak v meste a v priľahlých oblastiach...
na druhej strane sa uvolnil balík peňazí, tak sa robí veľa úsekov, ktoré už mali byť veľmi dlho opravené, alebo postavené... mimochodom, z nich budeme časom ťažiť všetci.. inak sa to asi veľmi robiť nedá, keď sa na to pozrieš z nadhľadu.. je to posledné možné riešenie, ktoré prišlo za 5 minút dvanásť... na druhej strane je pravda, že niektoré "detaily" je potrebné doriešiť...
PS. už teraz je zle, a bude ešte horšie...
@Marek ex-TopSpeed.skza socíku by prišiel ZAKAZ jázd autám súkromných osôb, prídel benzínu 20 litrov / 1 mesiac..:)))
a bolo by prázdno..:))
do toho ešte buzerácia a kontroly občanov, prečo nie sú v práci, kde pracujú, ked stále nakupujú..:)))
tak... a my tu dnes nariekame, že máme luxus.
@ľubošZa sociku by takato situacia vobec nenastala.
Autobusy zvazali ludi do prace,koministi dotovali cestovanie,preto ludia nemuseli skoro vobec pouzivat svoje skodovky a zigulaky na cestu do prace.
Ani sa im to neoplatilo.
Kazdy den do,a z prace,30+30 km,tyzdenny listok stal vtedajsich 20 kčs. Kto by preto pouzival auto ?
A autobusy nesli iba rano a vecer,ako dnes,ale z kazdej dediny sa dalo do okresnaho mesta dostat skoro kazdu hodinu.
Dnes je autobus drahy,ked to porovname s nakladmi na palivo,tak nas niekedy ta cesta vyjde lacnejsie autom ako autobusom.
Stat by mal prestat dodtovat vlaky,
a dotovat ludom cestovanie do prace. Vtedy by mozno bola sanca na pokles osobnych aut na nasich cestach.
A netreba zabudat na fakt,ze cesty,
po ktorych dnes jazdime, boli vybudovane este za sociku,a neboli
planovane na taku hustotu aut,aka dnes je.
Dnesny demokrati nevybudovali skoro ziadne nove cesty,ak nepocitam dialnicu,kde nejakych 300 km buduju uz 30 rokov,a stale to nedokoncili.
Takze,priatelia,co sa tyka dopravy, bude este horsie.
Aut pribuda, ciest nie.
Skor ubuda,v tak dezolatnom stave su su nase cesty
@Resúhlas, je tu ale jedno ALE ::))))
ludia si neuvedomujú, že tento stav je UCELOVY..., lebo je geniálny vo vysávaní peňaženiek...:))
Pre štát, t.j., pre verchušku je IDEALNE, ked bude verejná doprava totálne mimo realitu, lebo štát si cucne svoje dane..::))
a je rozdiel, zaplatiť 15-20 eur za lístok na vlak, než 50-70 za benzín..:), státu ide väčšia polovica...
V Ivanke a vo vsetkych satelitoch by mali vybudovat odstavne parkoviska pre cezpolnych. odtial riesit dopravu nadzemnym metrom, zakaz vjazdu do centra mesta autom , vstup len pre tych co tu maju trvaly pobyt a hned by sa lepsie jazdilo. ako bonus cyklotrasy okolo BA aby si uzili aj priatelia zelenej stopy:)
Najväčším problémom je pasivita úradov. Dovolia postaviť na zelenej lúke praktický novú štvrť, ale to ako sa ľudia odtiaľ dostanú do mesta už nikoho nezaujíma. Podobne to vyzerá aj s tou novou štvrtou tzv. Nové Lido. Majú tam vyrásť kancelárske priestory pre cca 30 tisíc ľudí a okolo 5 tisíc bytov. Jediné napojenie je z Einsteinovej. Úrady spokojné, predsa prístupová komunikácia existuje. Všade v zahraničí je investor povinný vybudovať infraštruktúru aby sa ľudia vedeli dostať z miesta bydliska. V Londýne pri výstavbe novej štvrte bol investor povinný dotiahnuť tam vlak. To bola podmienka. Ale najprv sa postavila vlaková trať až potom sa začala stavať štvrť. To isté v Nemecku, Rakúsku. Bernolákovo malo pred 15 rokmi cca 5000 obyvateľov, teraz má okolo 15 tisíc. Obec nikdy netrvala na vybudovaní žiadnej verejnej infraštruktúry, či už vlaková alebo autobusová stanica. Proste nič. Toto je problém. Stavia sa bez rozmyslu a ľudia potom bez rozmyslu kupujú, lebo však majú auto a problém vyriešený pre nich. Lenže toto si nepovedalo 10 ľudí, ale 40 tisíc a výsledok vidno dennodenne a aj počuť v dopravnom servise. A čo som zabudol, 2/3 ľudí sú lenivý, radšej budú 3-4 hodiny denne sedieť v aute, ako by mali 1,5 hodiny cestovať vlakom a prejsť 10 minút pešo na stanicu a zo stanice.
@LioooNedá sa to všetko hádzať len na jednu politickú stranu. Tento problém trvá oveľa dlhšie. Bohužiaľ problém je aj v samotných ľuďoch, že netrvajú na istých veciach. Pred 6-7 rokmi ste v Miloslavove, Kvetoslavove a podobných dedinkách nevedeli kúpiť rodinný dom pod 120 tisíc. Teraz ich množstvo ľudí predáva kľudne aj pod 80 tisíc, lebo proste tých pár km do BA im ráno trvá bežne 1,5-2h, po obede to isté. Pred pár rokmi bola snaha vybudovať S-bahn, resp. nejakú ľahšiu formu vlakov, niečo medzi vlakom a električkou. Vytvorili to ľudia vo voľnom čase, naplánovali trasy, pridali k tomu odhad nákladov, aj prepravované množstvo ľudí. Bolo to uvažovanie v polkruhu okolo BA tvoreným hranicou Malacky-Trnava- Dunajská Streda, odkiaľ dochádza denne do BA okolo 90% ľudí s tým, že by to šlo cez tie najväčšie obce. Ľudia, čo to vypracovali s tým začali obiehať starostov dotknutých obcí, či by boli za, či by boli ochotný pri tom spolupracovať, finančne prispieť na chod, tlačiť na vládu aby to vybudovala. Odpoveď bola zakaždým nie. Lebo oni ako obec nemajú problém s dopravou, to má BA, tak nech sa stará. A na argumet, že 80-90% občanov pracuje v BA alebo tam dochádza do školy a podobne ich nezaujímal. Ich obec nemá problém s dopravou. To BA sa má postarať o to, aby sa občan Bernolákova a iných obcí dostal do BA. Ďalej kopa ľudí si pokúpila domy mimo BA, aj novostavby a pritom vedeli, že sa tam okrem auta nemajú ako dostať. Ale mal svoj rodinný domček v radovej zástavbe za cenu o 20 tisíc menej ako byt v BA. Prešiel nejaký čas a zrazu namiesto 20 minút cestujú 120 minút. A teraz kričia, že nech to niekto vyrieši, lebo dlho cestujú. Ale predsa vedeli, keď to kupovali, že aká je situácia že verejná doprava je úplne na h*vno do tej oblasti. Ale vtedy im to bolo jedno. Prečo sa vtedy o to nezaujímali? Prečo netlačili na investora, aby to on nejak vyriešil? Keby im to nik nekúpil, tak by musel investor vymyslieť nejaké riešenie. Pozrite sa na tú novú radový zástavbu. Obce majú koľko krát už aj 2-5x viac obyvateľov ako pred 15 rokmi, nepribudli žiadne škôlky, základné školy. Kopa satelitných nových štvrtí dokonca nemá ani potraviny, sú tam len domy a cesta a nič viac. Ale ľudia sa tam vo veľkom sťahujú a potom plaču, aké to tam je na celé zle.
Dneska v radiu krasne hovoril niekto ze na to aby ste sa dostali z BA potrebujete helikopteru. Este stastie ze zodpovedne osoby vo vedeni mozu pouzit i helikoptery alebo auta s pravom prednostnej jazdy a nemusia trpiet v kolonach ako prosty clovek. Je to banda ktorej ide len o seba a zaujmy dalsich par preseba hrabajucich. Trochu spravneho odhodlania na rozsirenie cestnej siete, konecne dat do poriadku tu D1 lebo to ozaj hanba, a aj trebars elektrickova trat alebo nejaka forma vlakovej dopravy sa mohla vybudovat k obciam pri BA ked odtial tolko ludi dochadza do prace. ALE NACO? Ked tu sa slubuje a robi najviac pred volbami. A v obdobi medzi sa to natahuje aby bolo co robit. Aj v blizkosti mojho bydliska sa opravuje jeden most tak zuzili premavku zo styroch na dva pruhy zmensene, ked tadial idem tak robia max 3ja z 15 robosov. To co by sa dalo za 2 mesiace max zrobit treba natiahnut na trojnasobok, a kvalita je aj tak mizerna keby sa za komunistov toho tolko nevybuduje co by sme mali teraz. A to este kolko sa stihlo zlikvidovat od revolucie to je mozno svetovy rekord. Jednemu je z toho na infarkt
Dúfam, že dotyčné osoby budú na tom myslieť keď si budú kupovať ďalšie, ďalšie a ďalšie auto do rodiny...
Do nasej metropoly chodim len sporadicky, ale stale je to s odporom. Arogancia, agresivita a zapchy dokazu pokazit den.
S vacsinou nazorov mozem len suhlasit, ale doplnil by som, ze z nasej metropoly sa stalo nechutne centrum na tocenie penazi. Kazda firma potrebuje mat sidlo v BA. Bez ohladu ci potrebuje mat kontakt so zakzanikmi alebo nie, satle cim blizsie do centra, tym lepsie. Naco? prave kvoli firmam sa ludia rano a poobedne tlacia do a z mesta a vznikaju kolony. vsetci by tu chceli pracovat, ale malokto zit.
Byt na sidlisku, kde pozeram susedovi do okna, modlim sa aby som mal kde zaparkovat a zelen vidim ako setric na monitore nie je lakave byvanie. Byvanie v centre nie je financne dostupne pre bezneho cloveka a nekdy nekonciace nocne zurky tiez nelakaju. Ludia preto kupuju relativne dostupne domy v okoli, aby mali ako taky pozemok, kde mozu vyvencit aspon skrecka.
Pritom nasa firma sa odstahovala na opacnu stranu statu. Velka cast zamestnancov sa prestahovala a novych nebol problem najst.
Za usetrene peniaze pribudli nove benefity, auta...clovek ma zrazu viac casu ktory venuje rodine a zalubam.
@John SmithZ niečím sa dá súhlasiť a s niečím nie. Bol si niekedy v Petržalke? Tam je množstvo zelene, tak isto aj v iných štvrtiach. Je logické, že niekde v centre je to dom-chodnik-cesta-dom. Ale to je všade vo svete. Ja osobne by som nikdy nešiel do radovej zástavby, rodinný dom, okolo neho 1m široký pás trávy a presne taký istý dom a takto je postavených 50 domov v rade. Samozrejme každý dom má okná na všetky strany. To má človek viac súkromia v paneláku. Poznám človeka z Banskej Štiavnica, žije hore na sídlisku v paneláku. Podľa neho super. Ale v BA sú paneláky diery a nikdy v živote by tam nebýval. Pritom je to presne to isté, ako keby bol Dúbravke, či Karlovke. Rozdiel v tom reálne nie je. Jediný je, že jeho panelák je v Štiavnici. Ja osobne som sa v BA narodil a považujem to za svoj domov. V robote nás je 60. Sme tam až 3 z Bratislavy a ostatný sú mimo. Dostali sme nového kolegu. Po 3 týždňoch nadával na 50 kolegov, že (vhodná nadávka podľa preverencie) Blavaci, zakomplexovaný a neviem aky. Šéf mu ukázal náš kancel. Tam sedia jediný 3 ľudia z BA, ostatný východ, stred a podobne. Mu sanka padla dole, lebo podľa jeho slov sme boli jediný normálny vo firme. Je väčšia šanca, že v BA stretneš človeka z východu alebo stredu ako že stretneš Bratislavčana. Ak nevieš, aký je rozdiel medzi Bratislavčanom a Blavákom, tak ti to vysvetlím. Bratislavčan je osoba považujúca Bratislavu za svoj domov a podľa toho sa tak aj správa. Blavákom je prisťahovalec, ktorý žije v Blave, najväčšej diere na Slovensku, nenávidí to tu a každý je tu podľa neho *****. Nič si neváži, hádže odpadky kde ho napadne, tu sa hrá na Veľkého Blaváka, príde domov do Hornej Dolnej a vkuse tu len nadáva. Zvyčajne ešte k tomu vlastní firemné auto s BA/BL značkou a má problém sa zmestiť do kože na ceste. Samozrejme nadáva každému, čo nemá BA značku že je sedlák. 90% ľudí čo nadávajú na Blavákov, tak nadávajú na možno kľudne aj svojho suseda.
@Jano_1987Bol som rovnaky. Bil som sa do hrude aky som patriot a ako je tu skvele, pritom som nevedel co je za hranicou mesta. Kazdy pristahovalec bol pre mna hejtujuci prizivnik.
Zil som v Petrzalke a tiez som si myslel ze je to dobre miesto pre zivot plne zelene, ale nie je.
Pochopil som to az po prestahovani sa firmy, ked za rovnakych podmienok som si mohol vyrazne zvysit komfort byvania a v konecnom dosledku aj kvalitu zivota. Zelen zrazu nie su pieskoviska, par stvorakov travy a venciace pudliky. Zelen je zrazu skutocny les. Z okna nepozaram na dalsi panelak, ale z jednej stresnej terasy vidim panoramu mesta a z druhej srnky.
Splnim som si sen o vlastnom bazene. V byte na terase! Nechvalim sa bazenom, predsa dnes si ho moze kupit clovek za par stoviek, ale jednoducho mam ho kam dat.
Vecer nehladam miesto na sidlisku, ale zaparkujem v privatnej podzemnej garazi. Mozem si kupit nove auto a venovat sa voskovaniu, co je mojim konickom a nie kazde rano trpnut ci pribudol novy skrabanec. Decka nemusim vyvazat v zapach po ich kruzkoch alebo do skoly, ale jedoducho nasadnu na MHD a funguju. Vsetko je zrazu blizsie a dostupnejsie.
V praci travim rovnaky cas, ale den ma zrazu 2-3 hod naviac, ktore mozem vyuzit podla seba.
Ked nam firma oznamila, ze sa planuje prestahovat, dlho som vahal. Dnes viem ze to bolo jedno z najlepsich rozhodnuti v zivote.
Nemam nic proti BA ani proti jej obyvatelom, predsa sme len maly stat a skatulkovat sa na obyvatelov miest alebo vychod/stred/zapad je smiesne.
@John SmithJa nehovorím, že som patriot a bijem sa do hrude. Považujem to za svoj domov a podľa toho sa aj správam. Nemám nič proti nikomu, ale vadia mi ľudia, ktorý prídu do BA, poznajú len cestu z Hlavnej do bytu, z bytu do roboty a bývajú 8 v 3 izbovom byte a vkuse nadávajú ako tu je zle, pritom sem chodia už niekoľko rokov. Nik ich tu predsa nedrží. Ak sa im tu nepáči, prosím, môžu odísť preč. Čo sa týka bývania, niekoho sen je mať rodinný dom, niekto chce bungalov, niekto chce byt v centre. Každý má iné preferencie. Ja osobne by som nedokázal bývať niekde kde líšky dávajú dobrú noc. Chýbal by mi ten ruch mesta, to množstvo ľudí.
@John SmithPresne ta chapem. Pred par rokmi som bol totalne vyhoreny, nervozny. Hadal som sa s kazdym a za kazdu sprostost. Clovek bol nervozny skor ako prisiel do roboty. Bezne 3-4x do roka do mna niekto tukol, ukradol auto alebo len z nudy doskriabal klucom. Jedneho dna som si povedal dost a chcel som dat vypoved. Chcel som zbalit polovicku a zacat znovu v zahranici. Pri podavani vypovede mi zamestnavatel ponukol sa prestahovat na pobocku v KE. Dnes tu uz mam rodinu a dokonca som chytil miestny prizvuk.
Ak pises ze ti davaju lisky dobru noc, si 3.min od centra, na terasu ti vojde bazen a vidis mesto, nie je to nahodou viladom na panorame? Ked hej tak budeme susedia, riesim tam dom.
Skvela reportaz z januara 2018:
https://www.rtvs.sk/televizia/archiv/11713/145807#203
@MaroS TopSpeed.skTo je to, čo celý čas hovorím. Podľa grafikonu mi má trvať cesta z roboty domov 30 minút. Pokiaľ to zvládnem za 60, tak si môžem gratulovať. Autobus, ktorý má jazdiť každých 6 minút sa bežne aj 40 minút neukáže ani v jednom smere. Takže musím voliť voliť úplne iné nelogické trasy aby som sa dostal domov. Čo mám odskúšané, tak z bežného dňa, čo mi cesta trvá 70 minút, tak MHD sa veziem 20 minút, cca 20 minút čakám a polhodinu šlapem pešo. A prečo? Lebo stále to je rýchlejšie ako čakať na spoj. Keby som čakal, tak kľudne mi cesta bude trvať aj 90 a viac minút. Ako chcú potom presvedčiť človeka, aby používal MHD?
@MaroS TopSpeed.skPekna reportaz.
Ja by som rad videl studiu, ktora by zistovala o kolko sa musi zvysit pocet vlakov/autobusov/elektriciek, aby ti ludia co dochadzaju z okolia Bratislavy, sa vedeli dostat v normalnom case do a z prace. O kolko viac tychto dopravnych prostriedkov by bolo treba zakupit + kolko novych soferov tychto prostriedkov by bolo treba prijat a ci je to realne.
Pokial ma pamat neklame uz teraz maju Bratislavsky dopravny podnik a aj ZSR probelem so sofermi busov/elekt./vlakov.
BA porovnavaju v reportazi s Londynom, Viednou ... nemaju nahodou tieto mesta metro narozdiel od BA?
tento problem s dopravou mi velmi pripomaina el.auta. Pokial nebude infrastruktura na el. auta dostatocna a aj ich cena tak auto elektrifikacia bude rast pomaly. Tak isto najprv mesto musi ponuknut funkcnu a spolahlivu moznost prepravy do BA az potom ludia ju zacnu vyuzivat.
Alebo snad niekto caka ze ludia zo dna na den presadnu na MHD bez toho aby vedeli ze sa aj do prace dostatnu? To by bol ale kolaps keby zajtra vsetci co dochadzaju autami isli vlakmi/busmi ...
@ZwYkOno koľkokrát by stačilo len prehodnotiť grafikony a optimalizovať spoje. Je jasné, že nie každý spoj môže jazdiť každých 5 minút. Nedávny príklad, pridali na linku 98 2 autobusy v čase špičky, lebo sú sťažnosti, že proste nechodí ako kompenzáciu. Problém je ten, že nechodí preto, lebo autobusy trčia v zápche a aj keď má 6 minútový interval, tak bežne sa stáva, že 30-40 minút nejde žiaden spoj ani v jednom smere. Ak by existovali BUS pruhy a autobus by nemeškal, je možné zredukovať počet strojov na linke. Nie všetky linky sú plne vyťažené. Množstvo spojov jazdí v dopravnej špičke prázdnych, lebo idú 3-4 tesne za sebou do minúty a potom zase 30 minút nič. Napríklad vlaky Komárno - Bratislava. Jazdí to každú hodinu. Ale v tak negramotnom čase, že veľa ľudí bežne aj 30 minút čaká pred robotou. Keby to jazdilo aspoň do Dunajskú Stredu raz za 30 minút v špičke (+1 súprava) cestovalo by sa pohodlnejšie a súprava by nebola tak natrieskaná, keďže by sa to množstvo ľudí rozpustilo medzi 2 súpravy a nie 1. Alebo dokonalá ukážka neschopnosti. Kamoš cestuje do BA. Autobus čo ho má doviesť na vlakovú stanicu a odtiaľ do BA má tak nastavený grafikon, že príde 10 minút po tom, čo vlak odíde a on musí 50 minút čakať. Cesta z BA domov, tu pre zmenu autobus odíďte 10 minút predtým ako vlak príde. Boli sťažnosti na to aj na VUC, aj v obciach, nech sa s tým niečo robí. VUC platí SAD aby vozidla ľudí. Ale SAD tvrdí, že hento je pre nich optimálny grafikon, nech železnice zmenia grafikon. A VUC že snaha bola a koniec. SAD diktuje VUC ako bude jazdiť. Celé na hlavu. Však VUC platí, tak SAD by malo jazdiť ako potrebuje VUC. To je ako keby som si objednal majstra na prerábku bytu, že takto to má vyzerať a ma na to toľko peňazí a musí to spraviť dovtedy. On povie, že ok, peniaze môžu byť, ale spraví to po svojom a kedy sa jemu bude chcieť a nemám mu do toho kecať. Zobrali by ste si takého človeka potom na prerabku bytu? Ja rozhodne nie.
Tak konečne skúste obetovať trochu zo svojej pohodlnosti (tí čo i len trochu máte možnosť), nechajte doma auto a riešte to hromadnou dopravou. Tak ako ľudia čo na auto nemajú, alebo tí čo s tým niečo robia a začínajú od seba! Nadávať a obviňovať z toho ostatných vie každý a bohužiaľ väčšina z vás - žobrače sa na nič iné ani nezmôže!