Križovatka D1 a D4 sa stáva realitou
Už tento piatok začnú avizované práce na prepojení D1 a D4. Po úspešnom víkendovom napojení vetvy z Jaroviec na Trnavu je na rade vetva z Trnavy na Raču. Napojenie umožní ďalším tisícom vozidiel obísť hlavné mesto, čím sa zvýši dopravný komfort v bratislavskom regióne.
Na zaistenie bezpečného napojenia vetvy je nevyhnutné rozmiestniť významné množstvo dopravných značiek a nastriekať či nalepiť na vozovku viac ako desať kilometrov čiar. Práve tieto činnosti nie je možné vykonávať pri zachovaní dopravy na diaľnici D1. Preto je nevyhnutné úsek od križovatky Senec po Zlaté Piesky uzatvoriť od piatka do nedeľnej noci. Významný vplyv na tempo a dĺžku prác bude mať počasie.
Uzatváranie začne v piatok už o 15:00 a od 17:00 bude diaľnica D1 v smere z Trnavy na Bratislavu uzatvorená. Počas prvých hodín prebehnú nevyhnutné údržbové práce, na ktoré naviažu samotné realizačné práce. Tie budú prebiehať cez víkend nonstop, teda počas dní aj nocí.
Prepojenie D1 a D4: Rastie význam obchvatu Bratislavy
Na diaľnici bude pracovať niekoľko desiatok pracovníkov a asi desať ťažkých mechanizmov. „Po realizačnej i stavebnej stránke sme pripravení splniť aj tento medzník. Veríme, že počasie nám bude opäť priať a práce sa podarí zrealizovať rovnako úspešne ako minulý víkend. A to i napriek tomu, že objem prác je ďaleko vyšší ako pred týždňom,“ povedal predseda predstavenstva a generálny riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti Filip Macháček.
Víkendové uzatvorenie D1 predstavuje posledné obmedzenie dopravy na D1 pre tohtoročnú stavebnú sezónu. Práce budú pokračovať aj počas najbližšieho obdobia, no dopravy sa dotknú až v prvom štvrťroku 2025. Rekonštrukcia a rozšírenie D1 predstavuje investíciu do vyššieho každodenného pohodlia desiatok tisíc ľudí.
Vo finále vznikne na úseku plnohodnotný štvorpruh, ktorý západoslovenský región nevyhnutne potrebuje. Prepojenie obchvatu po diaľnici D4 a D1 zas odbremení hlavné mesto od tranzitnej dopravy, čo umožní znížiť hluk a znečistenie ovzdušia z dopravy v Bratislave.
Zdroj a foto: NDS