Práce na všetkých úsekoch by nemali trvať dlhšie ako štyri roky. V roku 2020 by tak mohla byť D1 medzi Bratislavou a Košicami takmer hotová. Dokončenie komplikovanej časti Turany – Hubová s dĺžkou 13 km odhaduje minister dopravy až na rok 2023. Tiež netreba zabudnúť na nedokončený tunel Branisko, ktorý funguje len v polovičnom profile.
Obchvat bude stáť stovky miliónov eur
Štát odhadoval, že obchvat Prešov (D1 Prešova, západ – Prešov, juh) s dĺžkou 7,9 km bude stáť daňových poplatníkov 369,51 milióna eur bez DPH. Najlacnejšie ho dokáže postaviť združenie spoločností Eurovia, Doprastav a Metrostav za 356,65 miliónov eur bez DPH. Úsekom vedie aj dvojkilometrový tunel Prešov.
Diaľničný obchvat Košíc (D1 Budimír – Bidovce) s dĺžkou 14,4 km mal podľa odhadov stáť 209,4 milióna eur bez DPH. Spoločnosť Skanska ponúkla nižšiu cenu, keď jej má stačiť rozpočet 197,44 miliónov eur bez DPH.
Spolu s úsekmi D1 okolo Prešova a Košíc zástupcovia NDS otvorili aj ponuky na trasu D3 Čadca, Bukov – Svrčinovec. Najnižšiu sumu ponúklo konzorcium okolo spoločnosti Strabag v hodnote 239 miliónov eur bez DPH. Odborníci štátu odhadli, že 5,7 km úsek bude stáť 199,12 miliónov eur bez DPH.
Štát odhadoval, že výstavba 28 km diaľnic bude stáť 778 miliónov eur bez DPH. Ak NDS vyberie tie najlacnejšie ponuky, tak všetky tri úseky budú spolu stáť 793 miliónov eur bez DPH. Komisia NDS by mala vyhodnotiť ponuky do konca mája. Samozrejme, ostatní uchádzači o tender sa môžu proti rozhodnutiu odvolať a celú stavbu tak oneskoriť. Práce na všetkých úsekoch by nemali trvať dlhšie ako štyri roky. V roku 2020 by tak mohla byť D1 medzi Bratislavou a Košicami takmer hotová. Dokončenie komplikovanej časti Turany – Hubová s dĺžkou 13 km odhaduje minister dopravy až na rok 2023. Tiež netreba zabudnúť na nedokončený tunel Branisko, ktorý funguje len v polovičnom profile.
Zdroj: tlačová správa