Firemné vozidlá tvoria nielen v Nemecku významnú časť automobilového vozového parku. Inak to samozrejme nie je ani na Slovensku, v Nemecku však údajne majú veľmi zlý vplyv na ovzdušie krajiny. Podľa štúdie, s ktorou vyrukovala organizácia Transport & Environment, sú nemecké služobné autá zodpovedné až za tri štvrtiny emisií CO2 pochádzajúcich z nových áut. Čo s tým? Povinná elektrifikácia. Ak by vraj boli do roku 2030 všetky zelektrifikované, celkové ich emisie CO2 by klesli o celú tretinu.
Zdaniť a zelektrifikovať
„Aby bolo možné dosiahnuť nové prísnejšie klimatické ciele, bolo by pre vládu ideálnym začiatkom, aby najneskôr do roku 2030 elektrifikovala všetky nové firemné vozidlá,“ hovorí riaditeľ Transport & Environment Germany, Stef Cornelis. Tým to však nekončí, spolu s tým prichádza zo strany Transport & Environment aj dôrazné odporúčanie na výraznejšie zdanenie áut so spaľovacími motormi. V porovnaní s okolitými krajinami sú miestne dane údajne veľmi nízke. Ako uvádza Transport & Environment, firemné autá s vysokými emisiami CO2 sú vo Francúzku zaťažené daňou 9000 eur, no v Nemecku platia tie isté autá daň len 1500 eur. Aj to je preto vraj jedna z príčin, prečo majú nemecké firemné autá o 17 % vyššie priemerné emisie, než tie vo Francúzsku. „Nízke zdanenie firemných vozidiel robí z Nemecka daňový raj pre autá spaľujúce fosílne palivá. Vláda sa nemôže zaväzovať k vyšším klimatickým cieľom a súčasne dotovať znečisťovanie životného prostredia a ovzdušia,“ nešetrí ostrou kritikou Stef Cornelis. Aký je momentálne skutočný priamy vplyv organizácie Transport & Environment na tvorbu nemeckej emisnej legislatívy, je otázne, zrejmé však je, že tlaky na vyššie zdanenie áut s motormi spaľujúcimi fosílne palivá rastú a skôr či neskôr sa pretavia aj do reality.
zdroj: Transport & Environment