Pritom len v posledných rokoch prišlo niekoľko povolení, ktoré umožňujú stavbu viacerých logistických parkov. Niektoré z nich už stavajú. Tieto na už teraz neúnosne preťažené cesty majú podľa odhadov pustiť ďalších 3300 áut denne! V schvaľovacích procesoch pre developerov sú navyše ďalšie obytné zóny. Plánované sídlisko Starland má mať 30 000 obyvateľov! V Bernolákove má vzniknúť sídlisko pre 60 000 obyvateľov a Chorvátskom Grobe pre ďalších 40 000! Pôvodné plánované rozšírenie Seneckej cesty je v nedohľadne napriek tomu, že výstavba týchto obytných zón je ňou nutne podmienená.
Situácia, na ktorú OZ Triblavina upozorňuje už druhý rok, smeruje k trvalému dopravnému kolapsu a tomu treba zabrániť! OZ Triblavina a jeho podporovatelia nechcú nič iné a nové, len to, čo bolo schválené a dohodnuté ako dopravné riešenie, na ktoré sa majú čerpať prostriedky z EÚ.
Riešenie NDS neberie do úvahy potreby obyvateľov obcí
Pod mediálnym tlakom NDS v júni 2016 sľúbila, že kolektory síce postaví, ale ako súčasť samotnej diaľnice. Toto riešenie je neakceptovateľné pre tieto spomínané obce (Ivanka pri Dunaji, Bernolákvo a Chorvátsky Grob), lebo tým trvalo zanikne možnosť riešiť priepustnosť ciest z daných obcí a z obcí na nich napojených (Zálesie, Veľký Biel, Slovenský Grob, Malinovo a Nová dedinka). Toto nové riešenie NDSky pomôže len konkrétnym developerom nových projektov a absolútne neberie do úvahy potreby pôvodných obyvateľov spomínaných obcí! Ak by sa realizoval nový projekt, ktorý navyše nie je schválený a nie je možné naň čerpať prostriedky z Eurofondov, trvalo by znížil kvalitu života, zdravia a pohody niekoľkých stoviek tisíc obyvateľov.
Návrh pôvodného komplexného a schváleného riešenia diaľnice D1 so zbernými kolektormi.
Ak sa vás, alebo vašich blízkych daná situácia týka, príďte zajtra o 16h pred Ministerstvo Dopravy na Námestie Slobody v Bratislave vyjadriť podporu občianskemu združeniu OZ Triblavina a tiež svoj nesúhlas s novým návrhom riešenia NDSky.