Vlani to vyzeralo nádejne, Mazda v októbri potvrdila návrat Wankela. Menej dobrou správou bolo, že sa nemal sťahovať pod kapotu nového športového modelu, ale do útrob elektromobilu MX-30. Rotačný motor totiž nemal poháňať kolesá ale generátor elektrickej energie, a tým pádom slúžiť ako „stacionárna“ jednotka predlžujúca dojazd. Termín – prvá polovica roka 2022.
V júli 2021 prišlo sklamanie. Automobilka oznámila, že odkladá predstavenie rotačného motora, a to na dobu neurčitú. Špekulácie však neutíchajú.
Mazda RX-8 na vodík
Wankel na vodík?
Aktuálne rozčerila vody japonská internetová stránka BestCarWeb, ktorá prišla s informáciou, že Mazda vyvíja rotačný motor. A aby to toho nebolo málo, tvrdí, že nový Wankel by mal byť schopný spaľovať vodík.
V Mazde je momentálne ticho, nič z vyššie uvedeného zatiaľ oficiálne potvrdené nebolo. Napriek tomu ale nie je daná správa až tak prekvapivá. Japonci majú skúseností s vodíkový Wankelom viac než dosť. Prototyp tohto agregátu predstavili v roku 2003, keď ho namontovali medzi predné kolesá modelu RX-8, pričom prvé pokusy s touto technikou začali už v roku 1991. Istá reálna možnosť tam preto určite je.
Danú informáciu podporuje okrem iného aj fakt, že si Mazda nechala pred pár dňami zaregistrovať logo, ktoré nápadne pripomína rotor Wankelu. A aby toho nebolo málo, firma si okrem toho nechala patentovať označenie e-Skyactiv R-Energy, e-Skyactiv R-HEV a e-Skyactiv R-EV, ktoré by mali mať spojitosť s rotačno-elektrickým systémom xEV.
Má to nejakú spojitosť s vodíkom? To samozrejme netušíme. Nám sa ale myšlienka vodíkového pohonu páči. Väčšina ostatných automobiliek totiž razí batériové elektromobily, ktoré však sprevádza stále dosť nezodpovedaných otázok a odborníci varujú pred núteným presadzovaním tohto jediného pohonu.
Zdroj: BestCarWeb