Základná DNA hnacieho ústrojenstva a vôbec koncepcia auta ostáva, vďakabohu, nedotknutá. Atmosférický motor za prednou nápravou, mechanická prevodovka, pohon zadných kolies a rozloženie hmotnosti 50/50.
Mám skôr dojem, že sa pozerám na novú generáciu Hondy S2000. Vzhľad sa od prívetivého, milého a pacifistického posunul smerom k bitkárovi a výtržníkovi. Aby sme si rozumeli, S2K ako Hondu S2000 fanúšikovia označujú reprezentovala jazdeckú nirvánu, totálny vrchol. Minimálne medzi malými otvorenými autami. Pravdupovediac, s drobnou dilemou, či voliť Porsche Boxster, alebo výkonné BMW Z4 plne súhlasím. To sú mašiny, ktoré je ešte stále možné používať každodenne. Potom je tu Lotus Elise... S dokonalým rozložením hmotnosti (s motorom uprostred za prednou nápravou), nespočeným množstvom možných nastavení, dostatočne výkonným motorom a minimom podpornej elektroniky (vlastne mala len ABS) bola S2000 auto, na ktorom síce dokázal jazdiť každý, no málokto ju ovládol.
Mazda mx-5, naopak, bola vždy prítulným, milým, mierumilovným autíčkom, ktoré reprezentuje všetko z dokonalého sveta plného romantiky - zaľúbený párik, bezstarostnosť, výlety, vietor vo vlasoch a radosť z jazdy najmä v zákrutách. Každá generácia je v nich ako doma. Ak mx-5 doposiaľ niečo zásadne chýbalo bol nadpriemerný výkon. Nejaké tie powerslidy sa celkom dali, no drifty, alebo burnouty boli celkom problém. Rád by som vám oznámil, že nová generácia má výkonu na rozdávanie, žiaľ ešte tak nemôžem urobiť. Je takmer isté, že výkonová hmotnosť novinky bude lepšia než kedy predtým, lebo pri perfektnom rozložení hmotnosti 50/50 medzi nápravy je generácia ND ľahšia o celých 100 kg! Ak by pod prednou kapotou náhodou ostali motory výkonovo identické s predošlou generáciou, aj tak by to bol posun. No tu sa očakáva skok, či?
Na info ohľadne hnacieho agregátu a ústrojenstva si teda ešte musíme počkať. Na teraz môžeme zo zverejnených technických rontgenových záberov skonštatovať, že srdcom roadstera naďalej zostáva radový 4-valec Skyactive-G uložený pozdĺžne za prednou nápravou a povinný pohon zadných kolies. Pri plnom využití poznatkov a riešení Skyactiv môžeme prepĺňanie zážihového motora tiež automaticky vylúčiť. Tvorcovia si uvedomujú, že s každou generáciou doposiaľ sa pôvodnému zámeru generácie NA stavať ľahké obratné autíčko vzďaľovali. MX-5 doposiaľ nikdy nebola obéznym autom, no Mazda tvrdí, že vďaka najmenším vonkajším rozmerom doposiaľ a ušetrením viac než 100 kg v porovnaní s generáciou NC sa znovu jedná o ľahký a čiperný športiak. Dúfam, že samosvor ostáva súčasťou výbavy tak ako doposiaľ. O tomto dúfam ani nebudeme diskutovať :)
Mazda MX-5 ND
Typ karosérie: | Roadster |
---|---|
Vonkajšie rozmery: | d = 3915 mm, š = 1730 mm, v = 1235 mm |
Druh pohonu: | Zadný |
Motor: | Skyactiv-G |
Prevodovka: | Skyactiv MT 6-stupňová manuálna |
Zavesenie vpredu: | Dvojitý lichobežník |
Zavesenie vzadu: | Viacprvkové zavesenie |
Riadenie: | Elektrický posilňovač riadenia |
Brzdy: | Vpredu vetrané kotáče, vzadu plné kotúče |
Rozmery pneumatík: | 195/50 R16, na želanie 205/45 R17 |
Rázvor: | 2315 mm |
Odpovedalo 189 ľudí