To, prečo sa úpravca pustil práve do Viperu, je vcelku jednoduché. Je to auto, ktorého plagát visel snáď v každej chlapčenskej izbe a rovnako to bolo aj v jeho prípade. Tak ikonický model, akým bol Viper, jednoducho zaujmete aj v sériovom stave, nieto ešte v terénnej úprave.
Namiesto manuálu automat
Základom sa má stať kúsok z roku 1999, teda GTS s osemlitrovým desaťvalcom, výkonom 336 kW (456 k) a krútiacim momentom 664 Nm. Všetci vieme, že pôvodný model bol dostupný výhradne so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou, úpravca ale plánuje výmenu za moderný 8-stupňový automat od ZF. Počíta pritom s upraveným podvozkom, vpredu na mieru a vzadu z niečoho, ako je Ford F-150, Bronco alebo Wrangler Rubicon.
Asi nemusíme pripomínať, že upravou budú musieť prejsť aj lemy, nárazníky či dodatočné ochranné prvky pre prípad prevrátenia. Čo sa týka pohonu, najpravdepodobnejšie je, že v aute ostane pri klasickej koncepcii, teda pohon zadných kolies/motor vpredu, svetlá výška bude zvýšená o 30 cm.
V prípade štvorkolky by bolo nutné urobiť množstvo dodatočných úprav, od náprav, ďalšieho zdvihnutia cez úpravu olejovej vane či karosérie. Autor nápadu dodáva, že jeho predchádzajúce projekty boli hotové z 80 % a následne na nich padal prach, terénny Viper by ale mal stihnúť dokončiť do konca októbra tohto roka. Pochváliť by sa ním mal na výstave SEMA v Las Vegas, kde o podobné projekty nie je núdza. Či sa mu to aj reálne podarí, to uvidíme koncom roka.
Zdroj: SuperfastMatt