"Vajanského nábrežie je príklad toho, kde hľadáme najlepší kompromis, najlepšie vyváženie rôznych druhov dopravy po meste," uviedol na margo celej situácie Matúš Vallo.
Jeho tím vraj už pracuje na vylepšení cestnej komunikácie na Vajanského nábreží. Viditeľnejšie majú byť obrubníky a vyriešiť sa má aj problém s príliš úzkymi pruhmi pred Slovenskou národnou galériou.
Zo slov Valla však vyplýva, že mesto sa cyklotrasy v danom úseku nechce vzdať, a to aj napriek kritike krajského dopravného inšpektorátu, ktorý vzniesol výhrady voči obmedzeniam pre individuálnu automobilovú dopravu na Vajanského nábreží.
Dopravný kolaps v Bratislave vraj nenastal
Bratislavský magistrát odkazuje, že vytvorením cyklotrasy na Vajanského nábreží nenastal dopravný kolaps, a to ani v rámci obchvatu Bratislavy.
"Situácia sa zásadne nezmenila ani na mostoch cez Dunaj, ktoré spolu s Einsteinovou, tvoria vhodnejšiu alternatívu pre tých zhruba 70% vozidiel, ktoré nábrežím zvykli len prechádzať ako tranzit," popisuje hlavné mesto.
Samotní bratislavskí úradníci však priznávajú, že prejazd od Landererovej po Most SNP trvá v priemere v najhoršej poobednej špičke v súčasnosti 9 minút, čo je o 4 minúty dlhšie, ako pred zavedením cyklopruhu.
Zdroj: Bratislava.sk, TASR
Foto: Bing