Pagani Huayra debutovalo v roku 2011 a výroba tohto exotického auta sa pomaly chýli ku koncu. Jeho nástupcu s kódovým označením C10 sme mohli nedávno vidieť na uniknutej fotke. Aktuálny hyperšport však ešte do dôchodku neodchádza, nedávno uzrel svetlo sveta unikát s prívlastkom NC a teraz automobilka ukázala limitovaný špeciál Codalunga.
Toto talianske slovo znamená v preklade dlhý chvost. Pagani teda vytvorilo vozidlo, ktoré ide podľa podobného receptu ako modely Longtail z dielne značky McLaren. V tomto prípade však nebol dôraz kladený na okruhové použitie. Namiesto toho dala divízia Grandi Complicazioni vozidlu nádych minulosti, inšpiráciu čerpala v 60. rokoch. V ich štýle vytvorilo Pagani aj prezentačné video.
Huyara Codalunga je oproti ostatným verziám dlhšia o 360 milimetrov. Predĺžená zadná časť má výrazne prepracované tvary, vrátane diódových svetiel a kvarteta komínov zakončujúceho titánové výfukové potrubie s keramickým povrchom. Okrem toho upravili dizajnéri aj priestor nad motorom, svetlomety a predný nárazník. Interiér dostal zaujímavé čalúnenie a viacero podpisov Codalunga.
Najvyšší výkon 840 koní
Uprostred kupé pracuje dobre známy dvanásťvalec Mercedes-AMG so zdvihovým objemom šesť litrov a dvomi turbodúchadlami. Pagani tu použilo jeho doposiaľ najsilnejšiu verziu, ktorá dosahuje maximálny výkon 618 kW (840 k). Krútiaci moment vrcholí na hodnote 1 100 Nm. Dynamické parametre nepoznáme, Taliani však spomínajú hmotnosť 1 280 kilogramov.
Pagani hovorí, že na projekte začalo pracovať v roku 2018. Impulzom pre jeho vznik bola žiadosť dvoch zberateľov áut tejto značky. Okrem nich sa môžu na model Codalunga tešiť ďalší traja zákazníci, celkovo má totiž vzniknúť 5 kusov. Všetky už majú svojich budúcich majiteľov. Cena zodpovedá vysokej exkluzivite, tento špeciál stojí až 7 miliónov eur.