Pagani urobilo typom Zonda veľkú dieru do sveta superšportov a nástupca menom Huayra na jeho odkaz dobre nadviazal. Po zhruba jedenástich rokoch sa však kariéra hyperšportu blíži ku koncu. Internetom už preletela údajná fotografia novinky C10, ktorú by sme mohli spoznať v najbližších mesiacoch. Napriek tomu teraz prišiel na svet model Huyara NC.
NC je unikát s viacerými špecifikami. Jeho základom je nabrúsený variant Roadster BC, napriek tomu nemá otvorenú karosériu. Strecha totiž tvorí spolu so stĺpikmi jeden kus. Nad ňou sa nachádza masívny centrálny vstup vzduchu, ktorý sme už mohli vidieť na špeciálnej verzii Huayra Imola.
Nedotknutá nezostala ani technická stránka. Dvakrát prepĺňaný benzínový dvanásťvalec Mercedes-AMG so zdvihovým objemom šesť litrov má o niečo vyšší výkon než vo verzii BC, jeho maximom je hodnota 610 kW (830 k). Krivka krútiaceho momentu dosahuje strop na úrovni 1 080 Nm. Strojovňu dopĺňa sedemstupňová sekvenčná prevodovka, ktorá posiela všetku silu na zadné kolesá.
Cenu unikátnej verzie nepoznáme
Huyara NC má v zadnej časti vlastné označenie, ale vyniká aj niekoľkými ďalšími detailmi. Ide napríklad o logo Pagani v červenej farbe. Tú dopĺňa najmä odhalený karbón v dvoch odtieňoch, gro tvorené modrými vláknami dopĺňajú komponenty v prirodzenej čiernej. Farebná schéma sa preniesla aj do interiéru potiahnutého prevažne Alcantarou.
Nie je známe, kto si nový špeciál objednal. Vo viacerých podobných prípadoch však Pagani použilo na označenie iniciálky zákazníka. Nech už sa za písmenami NC skrýva ktokoľvek, nepochybne musí byť poriadne bohatý. Vzhľadom na cenu klasického modelu Roadster BC sa mohla čiastka za výnimočný exemplár pokojne vyšplhať cez 4 milióny eur. Nie je vylúčené, že to bolo aj výrazne viac.
Zdroj: Carscoops