Najnovší produkt jeho automobilky totiž nemá v základnej výbave dual stage airbag. A to sa nepáči americkým úradníkom. Tento nedostatok však pre už spomenuté Lamborghini a Teslu nebol problém. Im výnimku udelili. Pagani má teraz z tohoto nečakaného rozhodnutia ťažkú hlavu, pretože predaje na americkom trhu boli zahrnuté do rozpočtu vývoja modelu Huayra. V USA plánoval predať 15 áut ročne. Ak si hovoríte nech airbag so špecifikáciou pre USA vyvinie a má po starostiach... áno, mal by.
Vývoj dual stage airbagu by však podľa jeho slov stál malú automobilku až 4 000 000 Eur, a to si samozrejme, nemôže dovoliť. Americký trh pre Paganiho asi ostane zakliatym miestom, neúspech s technickou komisiou nemala ani Zonda, ktorá sa v USA nesmela distribuovať. Teraz teda 15 áut musí predať inde. Má niekto z vás záujem pomôcť čo i len s jedným kúskom?
TopSpeed.sk report z odhalenia Pagani Huayra Ženeva 2011
Vysvetlenie Dual Stage Airbag:
USA je krajina veľkých protikladov. Posúďte sami. V krajine posadnutej bezpečnosťou sa vyžadujú vyhovujúce výsledky nárazových testov aj pre nepripútané osoby. Používanie bezpečnostných pásov, ktoré v USA autá predávané v 80. a 90. rokov vpredusediacim samé podávali, prípadne ľudí automaticky do pásov zapínali a bez nich nebolo možné s autom jazdiť (iste si automatické pásy pamätáte z mnohých starších filmov) sa aj v tomto smere akosi uvoľnili mravy.
Americká agentúra pre bezpečnosť cestnej premávky National Highway Traffic Safety Administration od áut predávaných v USA vyžaduje od výrobcov zabezpečenie čo najväčšej ochrany aj nepripútaným. Na to slúži použitie Dual Stage Airbagov. To znamená airbagy, ktoré explodujú v dvoch rôznych intenzitách, podľa toho, či cestujúci mal, alebo nemal zapnutý pás. Každý výrobca, ktorý chce predávať svoje autá v USA musí okrem mnohých iných odlišností vyvinút aj spoľahlivý systém dual stage airbagov. Práve to je v prípade Pagani Huayra problém, keďže Horacio Pagani tento dodatočný a finančne náročný systém vyvíjať odmietol. S odhadom predaja cca 15 superšportov v USA ročne je to naozaj veľmi neefektívne...