Karoséria tohto auta (alebo monokok ak chcete) je vyrobená z karbónovo-titánového kompozitu. Priamo k nemu je primontovaný motor Mercedes-Benz AMG  o objeme 5987ccm V12. Ten dáva po úpravách 750 k a 710 Nm. Čísla, ktoré vám v kontexte so suchou hmotnosťou tejto stíhačky (1070kg) prídu ešte zaujímavejšie. Bavíme sa totiž o výkonostnom pomere 1,43 kg na 1 konskú silu!

Vidieť takto odhalenú Pagani Zonda R je skutočný zážitok. Môžete obdivovať všetky tie dômyselné riešenia pána Paganiho a zároveň sa kochať tou technokratickou krásou. Nádhera!

Vidieť takto odhalenú Pagani Zonda R je skutočný zážitok. Môžete obdivovať všetky tie dômyselné riešenia pána Paganiho a zároveň sa kochať tou technokratickou krásou. Nádhera!

Prevodovka v tomto aute (XTRAC 672) je sekvenčná a jedná sa o vôbec prvú takúto z dielne Paganiho. Tá dokáže preradiť za približne 20ms od momentu, čo jazdec brnkol prstom do pádiel pod volantom. Ďalšou elektronickou pomôckou na palube je nastavitelný trakčný systém Bosch (dá sa nastaviť do 12tich úrovní) a závodné ABS. Oba systémy sa dajú nastavovať aj počas jazdy.

Zadná kapota Pagani Zonda R. Aj zblízka je jasná obrovská remeselná zručnosť a zmysel pre každý detail. A to aj napriek tomu, že sa nachádza na mieste, kde ho nie je bežne vidieť.

Zadná kapota Pagani Zonda R. Aj zblízka je jasná obrovská remeselná zručnosť a zmysel pre každý detail. A to aj napriek tomu, že sa nachádza na mieste, kde ho nie je bežne vidieť.

Pagani Zonda R sa vám dokáže prispôsobiť v mnohých oblastiach. Jednou z nich je aj aerodynamika. Tu si môže jazdec nastaviť či chce maximálny prítlak (až 1500 kg!!!) alebo radšej maximálnu rýchlosť 350 km/h. Toto všetko sa deje aj zásluhou upravenej prednej kapoty či zadného mega difúzoru. Podvozok (konkrétne tlmiče) je od svetoznámeho výrobcu Öhlins.

Ústie výfukovej sústavy Pagani Zonda R je tiež hodné majstra. Nádherná hra farieb a tvarov...

Ústie výfukovej sústavy Pagani Zonda R je tiež hodné majstra. Nádherná hra farieb a tvarov...

Interiér je pod záplavou karbónu a high tech prístrojov, aj keď tie sú obmedzené na nutné minimum. Sedačky sú od firmy Toora a sú samozrejme plne homologované FIA a zároveň pripravené na použitie systému HANS. O bezpečnosť sa tu starajú 5 bodové pásy, CrMo bezpečnostná klietka či Brembo karbónovó keramické brzdy. Kované kolesá APP sú o rozmeroch 19" vpredu a 20" vzadu.

Ten, kto bude mať to štastie (a peniaze samozrejme) a stane sa majiteľom tohto skvostu, si bude môcť užívať zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 2,7 sekundy či maximálku atakujúcu 350 km/h. Ak ho však chcete, musíte sa poponáhľať, niekoľko kusov už totiž bolo predaných...

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 16 obrázkov