Mladoboleslavská automobilka konečne ukončila všetky špekulácie a oficiálne odhalila kompletnú rodinu aktuálnej generácie Octavie RS. A hoci si podrobné technické informácie zatiaľ necháva pre seba, už teraz je jasné, že ponuka Octavie RS nebola v histórii tohto modelu nikdy taká široká a nezhŕňala toľko možností pohonov. A aj keď puristi ohŕňajú nosom a jedinou „pravou“ Octaviou RS pre nich navždy zostane benzínová s manuálnou prevodovkou, pravdou je, že aj v tomto smere udávajú tón predovšetkým zákazníci. A keď sa tí rozhodnú, že chcú naftu a automatickú prevodovku, fabrika im nakoniec rada „prilepí“ logo RS aj na ich vysnívané naftové kombi 4x4.

Spomínate si na Octaviu RS prvej generácie. V roku 2000 všetko začalo týmto autom. Jeho benzínový motor Audi 1.8 20V Turbo  produkoval 132 kW (180 k).

„Zelený“ športovec

Extrémny význam sa dnes prikladá najmä elektromobilite a tzv. elektrifikovaným autám, neprekvapí preto, že tento trend prenikol aj do rodiny športových Octavií. Práve plug-in hybridnú verziu RS iV predstavila automobilka ako prvú už v marci 2020. A hoci má výstupný výkon  (180 kW/245 k) v podstate najvyšší v celej histórii modelového radu Octavia RS a krútiacim momentom 400 Nm prekonáva všetko, čo tu doteraz automobilka ponúkla, na tradičných zákazníkov pôsobí znepokojujúco najmä fakt, že pod jej prednou kapotou stojí benzínový štvorvalec s objemom len 1,4 l. Doba sa jednoducho mení a nemožné sa stáva skutočným. Praktickou stránkou hybridnej "Eresky" je však možnoť čisto elektricklej jazdy (dojazd na jedno nabitie trakčných batérií je 60 km).

Motor s objemom 1,4 l v Octavii RS? Kedysi nemysliteľné sa stáva v roku 2020 realitou.

Voľba tradicionalistov

Preto teraz fabrika prichádza aj s čisto benzínovou verziu Octavia RS 2.0 TSI naladenou na rovnakých 180 kW/245 k (hoci s menším krútiacim momentom). Na rozdiel od hybridnej verzie prinesie plnohodnotný športový podvozok znížený o 15 mm (hybrid ho z dôvodu ochrany batérií neponúka), samosvorný predný diferenciál a možnosť 6-stupňovej manuálnej prevodovky (na želanie ponúkne aj dvojspojkovú prevodovku 7-DSG).

Klasická benzínová Octavia RS ponúkne športovejší podvozok(- 15 mm), než hybridná Octavia RS iV.

Aktuálnou však stále zostáva aj naftová Octavia RS TDI. Vedeli ste, že v minulej generácii Octavie RS sa až 58 % zákazníkov rozhodlo pre naftovú verziu? A celých 72 % klientov si radšej vybralo dvojspojkovú prevodovku DSG namiesto manuálnej prevodovky. Voľba fabriky ponúkať naftovú Octaviu RS TDI DSG naladenú na 147 kW/200 k a 400 Nm je preto viac než logická. Ponúkne ju dokonca ako „predokolku“ aj s pohonom 4x4. A prevodovka? Výhradne dvojspojková DSG.

Čísla a fakty o Škode Octavia

26 – počet dostupných asistenčných systémov
7 – počet krajín, kde sa Octavia stala najpredávanejším modelom
15 – počet jazykov, ktorým rozumie hlasová asistentka Laura
30 – počet farieb ambientného osvetlenia
28 – počet Simply Clever riešení
57 – počet sekúnd, počas ktorých zíde z výrobnej linky jedna nová Octavia
32 200 – dĺžka (v km) všetkých doteraz vyrobených Octavií zoradených v rade za sebou 

KTORÚ VERZIU OCTAVIE RS IV BY STE NAKONIEC KÚPILI VY?
  • Benzínovú RS 2.0 TSI ( 64% )

     

  • Naftovú RS 2.0 TDI ( 27% )

     

  • Hybridnú RS 1.4 TSI iV ( 9% )

     

Odpovedalo 292 ľudí  

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov