Bezpečnostné pásy sú zvyčajne nápomocné. Pravdepodobnosť, že viac ublížia, ako pomôžu, je nepatrná.
Pri dopravnej nehode pôsobia na telo rôzne veľké sily, ktoré nemajú ani rovnaký smer. Aj pri rýchlejšej jazde po zákrutách cítite, aké zrýchlenie pôsobí na vaše telo. Viete si predstaviť, aké zrýchlenie pôsobí na telo, keď auto zastaví za moment? Je to taká sila, že ak by ste neboli pripútaný, zabijete v aute iného cestujúceho, zlomíte sedadlo, rozbijete okno a vyletíte vonku cez zatvorené dvere, alebo oknom. Zranenia bývajú aj v minimálnej rýchlosti devastačné...
Pás si svoju úlohu plní veľmi dobre. Drží posádku vozidla pri nehode na mieste. Je naň kladených veľa požiadaviek. Málokde sa však dozviete, že aj pás spôsobuje zranenia. Tie sú však v porovnaní so zraneniami, ktoré by vznikli bez pripútania, mizivé. Ide o modriny, popáleniny, či poranenia kostí a vnútorných orgánov v miestach, kadiaľ pás telom prechádza. Aj na to však existujú viaceré konštrukčné riešenia, ako obmedzovač maximálnej sily, predpínače bezpečnostných pásov a podobne...
Odpovedalo 173 ľudí
Isto nebudem hovoriť len za seba, ale bezpečnostný pás môže byť otravný. Veľa vodičov povie, že nepripútanie sa má psychologický význam. Núti jazdiť bezpečnejšie, viac predvídať... Lenže čo z toho, keď budete účastník nehody nie vlastnou vinou?
Používanie bezpečnostných pásov je zákonom stanovená povinnosť. Pásom musí byť pripútaný každý, ak dané miesto pásom disponuje. Ak túto povinnosť porušíte, nielenže vám hrozí pokuta pri cestnej kontrole, pravdepodobne väčšie zranenia pri dopravnej nehode, ale aj opletačky pri poistných plneniach. Zvážte si, či to za to stojí...
Foto: Mirror.co.uk