Cyklisti majú dôvod na radosť.
Anne Hidalgová však chce mestské rýchlostné limity potlačiť ešte nižšie. Už teraz je na niektorých úsekoch Paríža stanovená 20 km/h rýchlosť. Po novom pribudne 21 takýchto zón v okolí nákupných centier a škôl.
Ale zase aby sme si nemysleli, že úplne celý Paríž bude spomalený, tak starostka nechá rýchlosť 50 km/h na niektorých hlavných ťahoch a viacprúdových cestách. Na obchvate ostáva 70 km/h.
Paríž je pekným príkladom, prečo do mesta jazdiť radšej na bicykli (s výnimkou dažďa a nákupov). Nové opatrenie sa však v oblasti ekológie úplne míňa účinku, pretože znižuje priepustnosť ciest a plynulosť premávky. Drvivá väčšina áut má navyše pri 50 km/h nižšiu spotrebu ako pri 30 km/h.
Anne Hidalgová, nová starostka Paríža.
Na svoje si prídu napríklad cyklisti. Tí budú mať možnosť pokračovať v jazde na červenú v prípade, že odbočujú doprava alebo idú rovno. Musia však dať prednosť chodcom. Cyklisti majú túto možnosť aktuálne v jednom testovacom úseku Paríža. Po novom by sa mala rozšíriť na celé jeho územie.
Čo vedie starostku k tak nezmyselnému rýchlostnému limitu? Dielo započal jej predchodca Bertrand Delanoë, ktorý tridsiatku zaviedol približne na 30% parížskych ciest. Nová starostka si však od rozšírenia sľubuje zníženie počtu dopravných nehôd a samozrejme menšie znečistenie ovzdušia a hlučnosť. Parížanom držím prsty a prajem pevné nervy.
Zdroj: autoblog.com
Prečítajte si aj: Ako efektívne motivovať vodičov dodržiavať rýchlosť? Dať im na tom zarobiť!