Moderný svet sa neustále zrýchľuje. Som zvedavý, kam nás to šialené tempo dovedie. Bolo úplne bežné, že nová generácia áut prichádzala každých 6-9 rokov. Celkom presne to bolo nasledovne:

Golf I - 1974 - 1983
Golf II - 1984 - 1991
Golf III - 1991 - 1997
Golf IV - 1997 - 2003
Golf V - 2003 - 2008
Golf VI - 2008 - 2012
Golf VII - 2012 -

Nový Golf VII. generácie prichádza už po 4 rokoch, čo je polovica! Kedysi, a nie je to tak dávno, bolo bežné, že nový typ prichádzal s novými verziami maximálne 2x ročne. V Paríži VW predstaví svoj najdôležitejší typ hneď ako 3 i 5 dverový model. Samostatný priestor dostane aj koncept novej generácie GTI. Možno si poviete, že kým je to koncept, nemal by som to tak moc riešiť. Lenže koncepty tradičných modelov nemeckých značiek sú v ostatnom čase vlastne sériovými verziami. Zmeny pre produkčnú verziu budú naozaj len minimálne.

Prvé obrázky druhého najsilnejšieho Golfa (iste ešte príde Golf R) ukazujú jeho decentnosť a eleganciu. Na tvare karosérie je vidieť, že to nie je bežný golf, no tiež žiadna ospojlerovaná príšera. Presne podľa štýlu značky, ktorá pred pár rokmi dokonca viedla kampaň, že Golf GTI je najlepšie nechať taký ako je, teda sériový...

Sériový však neznamená nudný, povedal by som skôr tradičný. GTI si zakladá na všetkých jemu typických prvkoch ako červená linka okolo prednej masky, mriežka vzoru včelieho plastu, károvaná látka na sedačkách, tlstý volant s červeným prešívaním a sploštením v spodnej časti. Nebudú chýbať LED svetlá, tri mriežky v prednom nárazníku pre optické dováženie veľkých hmloviek, spojler nad zadným oknom, dve samostatné koncovky výfukov a ďalšia dizajnová evolúcia diskov predošlých verzií.

Pod prednou kapotou teda bude tradičný dvojliter 4-valec EA888 so 162 kW (220 k) a 350 Nm. Silnejšia verzia dostane naozaj mierny fabrický tuning v podobe 7 kW (10 k) a samosvorný diferenciál, ktorý nahradí elektornický systém pribrzďovania kolies. Maximálka slabšej verzie by mala byť 245 km/h, silnejší to zaokrúhli na 250 km/h. Na kilo vypália za 6,6 a 6,5 s. Samozrejme, nesmie chýbať info o znova lepšej, nižšej spotrebe paliva. V tomto prípade je v priemere menšia o celý 1,3 litra. Výrobca teda tvrdí, že Golf VII GTI prejde sto kilometrov len za 6,6 l. V základnej výbave ponúkne nové GTI okrem iného bixenóny, červené brzdové strmene, zníženie o 15 mm a hliníkové pedále.

zdroj: autoforum.cz

Na pripomenutie spomínané reklamy na sériový Golf V GTI