PHEV - plug-in hybrid electric vehicle – priniesol unikátnu kombináciu 2 elektromotorov poháňajúcich prednú a zadnú nápravu a spaľovacieho benzínového motora s generátorom. Vďaka tomu dokáže jazdiť úsporne a ekologicky v meste a súčasne dosahuje vynikajúci kombinovaný dojazd až 880 km. Maximálny výkon je až 200 konských síl a kombinovaná spotreba podľa výrobcu len 1,7 l/100 km. Nikde sa však neuvádza, v akých konkrétnych podmienkach, z akých jazdných režimov bola tá „kombinácia“ vytvorená a ako dlho dokáže jazdiť s rozprávkovo nízkou spotrebou, ale aby sme boli spravodliví, počkajme na redakčný test, lebo ak sme aj iný hybridný model natreli za jeho nenásytnosť na diaľnici, nebudeme tajiť žiadnu reálnu hodnotu zo života. Vráťme sa k inteligentným pohonným systémom jazdných režimov – v čisto elektrickej jazde prejde Mitsubishi Outlander PHEV viac než 54 km, čo je už určite zaujímavý hodnota na cestu do práce, ba dokonca aj z nej.
Jedinečná ponuka
Rok po svetovej premiére na autosalóne v Paríži 2012 skúmala Mitsubishi Motors Corporation (MMC) neprebádané územie s prvým SUV s pohonom všetkých kolies, s dvojicou elektromotorov a architektúrou elektromobilu. Konkurencia medzi plug-in hybridmi vtedy prakticky neexistovala, elektromobily boli často obmedzené hranicami mesta a ani zďaleka nedokázali ponúknuť bezproblémový dojazd viac ako 800 km ako Outlander PHEV, pripravený odviezť spokojne celú rodinu aj s batožinou.
Prešlo päť rokov a dnes zastáva tento priekopník pozíciu lídra na európskom trhu plug-in hybridov, a to naprieč všetkými segmentmi, značkami aj typmi karosérie. Celkové európske predaje do 30. septembra 2018 dosiahli 115 448 vozidiel (údaje MME), pričom objem ďalej rastie každým dňom. Vozidlo tak v obľube prekonáva konkurenciu dokonca aj na európskych trhoch so silnými miestnymi hráčmi, ako je napr. Nemecko alebo Švédsko. Dnes už očakávame podrobnejšie informácie o prepracovanejšom a vyspelejšom modeli 2019, ktorý tak ťaží z päťročných skúseností sólového hráča - navyše v kontexte nových a prísnejších emisných predpisov WLTP, kvôli ktorým sa rady potenciálnych konkurentov ešte stenčili. Vďaka emisiám na úrovni 46 g/km sa jedinečná trhová pozícia Outlandera PHEV opäť posilnila.
Zdroj a foto: Mitsubishi