Cupra o konci päťvalcového Formentora z pochopiteľných dôvodov nikde nič priamo nepíše, ale napríklad nemecký Autobild má vďaka svojim zdrojom blízkym automobilke jasno. Kým v modeloch Audi vydrží päťvalcové turbo minimálne do roku 2026, pod kapotou španielskeho auta sa týmto definitívne lúči.
Dvojica limitovaných verzií nemá tak úplne svoje špecifické označenie, Španieli sa jednoducho rozhodli, že ich pomenujú po nových lakoch: Century Bronze Matt a Enceladus Grey Matt, inak povedané matná bronzová a sivá.
Obe autá majú pod kapotou sériovú verziu motora VW EA855 evo, teda preplňovaný päťvalec s objemom 2,48 litra a výkonom 390 koní, ktorý dopĺňa maximálny krútiaci moment 480 newtonmetrov. V kombinácii so sedemstupňovým DSG a pohonom oboch náprav dokáže Formentor VZ5 akcelerovať z miesta na stovku za 4,2 sekundy a najvyššia rýchlosť je obmedzená na 250 km/h.
Zvláštnosťou bronzového prevedenia sú dvojfarebné medeno-čierne 20-palcové hliníkové disky a medený odtieň majú tiež výfukové koncovky, brzdové strmene či logo v prednej maske. Naopak variant Enceladus má čierne dvadsiatky a s výnimkou brzdičov sú všetky ostatné doplnky v tmavom chróme. Spoločné majú potom obe vozidlá karbónové kryty vonkajších spätných zrkadiel a z rovnakého materiálu je vyrobený i zadný difúzor či spojlery pod predným nárazníkom.
V interiéri potom nájdete predné športové sedadlá s integrovanými hlavovými opierkami a na dverách laserom vygravírované nápisy upozorňujúce na to, že nesedíte v bežnom päťvalcovom Formentore. Ako sme už spomenuli, Cupra postaví len 222 kusov z každej verzie a samotná číslovka odkazuje na dátum 22. 2. 2018, keď došlo k osamostatneniu značky.
zdroj: Cupra