Úrady si sľubujú, že vďaka zákonu klesne lokálne znečistenie ovzdušia. Odporcovia návrhu však upozorňujú na to, že elektromobily sú približne 2x tak drahé ako autá s benzínovým motorom.
Peking patrí medzi tie najväčšie svetové metropoly. Minulý rok dosiahla populácia 21,5 milióna obyvateľov. V rýchlo rastúcej Číne si chcú mnohí splniť sen, ktorým je nákup auta. Krajina však nepatrí k tým, kde sa vo veľkom dbá na životné prostredie, skôr naopak. Výsledkom je silne znečistené ovzdušie, ktoré produkujú autá, motorky, elektrárne, či továrne. V metropolách akou je aj Peking je smogová situácia najhoršia. V roku 2015 napríklad úradníci nariadili, že jeden deň môžu jazdiť autá s párnymi evidenčnými číslami a na druhý deň tie s nepárnymi.
Situácia sa v Pekingu nezlepšila ani po dvoch rokoch. Číňania dúfajú, že im pomôžu elektrické autá. Úrady plánujú zaviesť ešte tento rok nariadenie, podľa ktorého budú musieť byť všetky nové taxíky v meste na čisto elektrický pohon. Auto so spaľovacím motorom si už žiadna taxislužba nezaregistruje.
Úrady si sľubujú, že vďaka zákonu klesne lokálne znečistenie ovzdušia. Odporcovia návrhu však upozorňujú na to, že elektromobily sú približne 2x tak drahé ako autá s benzínovým motorom. Liu Jinliang, manažér Geely, verí, že vláda poskytne taxikárom dotácie na nákup elektrického auta.
V Pekingu majú až 70 000 taxíkov
Problémom je tiež infraštruktúra. V Pekingu jazdí približne 70 000 taxíkov. V budúcnosti tak musí mesto vybudovať veľké množstvo rýchlych nabíjacích staníc. Priaznivci návrhu v tom naopak vidia cestu ako odštartovať vo veľkom elektromobilitu v Číne. Ja len dúfam, že premysleli aj odkiaľ budú brať potrebnú energiu. Pretože lacné uhlie využívané na výrobu elektriny rozhodne nie je ekologickým zdrojom (Čína vyrobila minulý rok 66 % elektrickej energie z uhlia).
Je možné, že cestou Pekingu sa vydajú aj európske metropoly. Mestá ako Paríž a Londýn majú pravidelne problémy so smogom. Otázne však je, či pár elektrických áut niečo na situácii zmení...
Zdroj: nbdpress