Aj keď mala automobilka s levom v znaku v minulosti hromadu športovo ladených modelov, prakticky žiaden sa nedožil súčasnosti. Jediné vozidlo, ktoré by sme sem mohli aktuálne zaradiť, je model 508 Hybrid4 PSE, ktorý háji česť rýchlych Peugeotov s hybridným pohonom naladeným na systémových 265 kW, teda 360 koní.
Ale späť k malým autám. Legendárne Peugeoty 205 GTI či limitovaná séria Turbo 16 mnohým môžu chýbať. A aj keď sa po ukončení minulých generácii 208 a 308 s prívlastkom GTI už o nástupcoch nehovorilo, niečo sa možno zmenilo. Šéf automobilky Alain Favey totiž nedávno pripustil, že by sa 208 GTI mohla vrátiť.
V Stellantis na to techniku majú
Ako asi tušíte, novinka by jazdila na elektriku a teda by mohla využiť základy Lancie Ypsilon HF alebo Abarthu 600e. Táto technika produkuje až 207 kW (280 koní). Dostatočne výkonnú spaľovaciu jednotku Francúzi k dispozícii nemajú a s nízko položeným ťažiskom elektrickej verzie by to tiež nemuselo byť na zahodenie. Uvidíme, či sa k niečomu takému značka skutočne dostane. V tejto generácii malého Peugeotu to už ale nebude.
zdroj: Autocar