Aktuálna 208 je v predaji presne štyri roky a Peugeot presne ako podľa príručky medzigeneračných modernizácií prichádza s prepracovanou verziou, ktorá má ďalej udržať, respektíve ešte zvýšiť záujem zákazníkov.

A skoro ako podľa návodu prebehli tiež štylistické a technické zmeny. Inovovaný malý hatchback dostal nový predný nárazník, ktorý spoznáte podľa toho, že svetelný podpis denných LED netvoria dva vertikálne pásy spojené s hlavnými svetlami, ale je ich šesť (teda na každej strane tri) a dizajnéri ich od modifikovaných svetlometov opticky oddelili. Mimochodom, ak si objednáte najvyššiu výbavu GT, s tými „pazúrmi“ budú ladiť aj primárne LED so segmentami v konfigurácii 3+3.

Jednodielna maska je odteraz o niečo väčšia a podobné úpravy nájdete tiež vzadu. Zmizlo pôvodné logo a ostal len zväčšený nápis PEUGEOT a iná je tiež vnútorná štruktúra zadných svetiel. Namiesto troch horizontálnych svetelných pásov na každej strane bude odteraz 208 nosiť tri vertikálne pásiky. Zadný nárazník naopak vyzerá byť rovnaký, v spodnom čiernom segmente však boli zatmavené odrazky a hmlovka.

Exteriérový dizajn môžeme uzatvoriť rozšírením palety farieb, okrem iného o žltú Agueda, ktorú máte pred sebou, pričom tento odtieň Peugeot považuje „za kľúčový pri uvedení auta na trh“.

Kompletne nová je ponuka hliníkových diskov s priemerom šestnásť alebo sedemnásť palcov a decentné zmeny nájdete tiež v interiéri. Súčasťou štandardnej výbavy sú odteraz 10-palcové dotykové displeje, zatiaľ čo doteraz sa museli majitelia nižších výbav uspokojiť so 7-palcovou obrazovkou.

Základný model Active ostáva pri analógovom prístrojovom paneli, naopak Allure a GT ho majú 10-palcový a samozrejme digitálny. Aby sme nezabudli, súčasťou áut bude tiež nová generácia infotainmentu i-Connect alebo i-Connect Advanced, ambientné osvetlenie pridáva niekoľko nových farieb a modely so šesťstupňovým manuálom dostali novú hlavicu radiacej páky.

Ešte raz pripomíname, že 208 bude aj naďalej dostupná s atmosférickou jedna-dvojkou s výkonom 75 koní a päťstupňovým manuálom, zatiaľ čo PureTech 100 ponúkne rovnú stovku koní a o jeden stupeň v manuáli navyše.

Peugeot vám odteraz tento model predá aj s novými 48-voltovými hybridmi s výkonom 100 alebo 136 koní a s dvojspojkovou elektrifikovanou prevodovkou e-DCS6, do ktorej bol integrovaný elektromotor. A nová je tiež elektrická verzia e-208, aj keď z uvedeného sa zdá, že pôvodná verzia s výkonom 136 koní a kapacitou batérie 50 kWh (využiteľných 46 kWh) naďalej ostáva v ponuke.

Silnejšia verzia má 156 koní, kapacitu akumulátora zväčšenú na 54 kWh (využiteľných 51) a výrobca sľubuje dojazd 400 kilometrov. V sérii nájdete v aute integrovanú nabíjačku s výkonom 7,4 kW, za príplatok máte 11 kW a pri rýchlonabíjaní systémy auta zvládnu jednosmerný prúd s výkonom 100 kW.

Peugeot na palube pridal viac konektorov USB, zvýšil tiež výkon indukčnej nabíjačky telefónov z 5 na 15 wattov a predná i zadná kamera má odteraz kvalitnejší výstup prostredníctvom obrazu s vyšším rozlíšením.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 15 obrázkov

zdroj: Peugeot, Stellantis