Peugeot 301

Aktuálny Peugeot 301, vyrábaný od roku 2012, pravdepodobne všetci dobre poznáte, poďme sa preto pozrieť na ten úplne prvý model, ktorý toto všetko odštartoval. Prvá 301 bola dostupná nielen sedan, ale aj mohli ste si ju kúpiť ako kabriolet či kupé. Peugeot ho začal vyrábať už v roku 1932 a v produkcii sa udržal do 1936. V priebehu štyroch rokov vzniklo viac ako 70 tisíc kusov. Pod prednou kapotou pracoval 1,5-litrový štvorvalec s výkonom 26 kW (35 koní), prípadne verzia naladená na 25 kW  (36 koní).

Peugeot 302

Zatiaľ čo 301 bola hranatým autom poplatným svojej dobe, nasledovník 302 v praxi predviedol nádhernú aerodynamickú karosériu. Za jej dizajn by sa nemuseli hanbiť ani mnohé automobilky s modelmi vyrábanými aj po druhej svetovej vojne. Kvôli blížiacemu sa konfliktu bola výroba ukončená už po dvoch rokoch. Automobil bol poháňaný 1,8-litrovým štvorvalcom s výkonom 32 kW (43 koní). Neskôr sa pod kapotou modelu 302 SS objavil dvojlitrový štvorvalec, ktorý ponúkol 43 kW (58 koní).  Celkovo bolo postavených len 25 tisíc áut.

Peugeot 304

Druhá svetová vojna prerušila vývoj i výrobu a to je dôvod, prečo Peugeot 303 nikdy nevznikol a táto číslovka doteraz ako jediná v celom rade chýba. Na nasledovníka v podobe modelu 304 museli motoristi čakať do roku 1969. Dizajnovo toto auto z módy 70. rokov v zásade ničím nevybočuje a k dispozícii bolo ako sedan, kombi či kabriolet. Celkovo firma zmontovala viac ako milión vozidiel a pre značku to bol veľký úspech. Pod prednou kapotou by ste našli 1,3-litrový zážihový štvorvalec a po novom aj 1,2-litrový diesel. V tej dobe išlo o najmenší vznetový motor v osobnom aute.

Peugeot 305

Aj keď výroba modelu 304 vydržala do 1980, už v 1977 Peugeot predstavil nástupcu s logicky nadväzujúcim označením 305. Ten zostal vo výrobe až do roku 1988, teda možno si ho už aj mnohí z vás pamätajú. Okrem zážihových štvorvalcov s objemom od 1,3 do 1,9 litra už Peugeot ponúkal aj širšiu paletu vznetových motorov s objemom  od 1,5 do 1,9 litra. Okrem sedanu ste si mohli kúpiť tiež kombi. Následovník však opäť prerušil postupnosť čísel.

Peugeot 309

Tristo deviatka pôvodne vznikala ako Talbot Arizona a keď bolo rozhodnuté o jej výrobe s logom Peugeotu na prednej maske, voľba padla práve na číslo 309. Automobilka tým chcela naznačiť, že novinka nie je náhradou za model 305. Ten sa vyrábal s klasickými karosériami sedan a kombi, zatiaľ čo toto vozidlo bol liftback a jeho veko batožinového priestoru sa otváralo spoločne so zadným oknom. Skrátka 309 malo byť symbolom, že to vlastne nie je tak úplne Peugeot, zákazníkom to ale bolo jedno a auto skutočne uspelo. Okrem základných štvorvalcov 1.1 či 1.6 bola k dispozícii aj športová verzia GTI so štvorvalcom 1.9. Dieselové jednotky zastupovala nesmrteľná „hladká“ 1.9 D i preplňovaný motor 1.8 D Turbo. V rokoch 1985 až 1993 vzniklo viac ako 1,6 milióna kusov.

Peugeot 306

Skutočným nástupcom modelu 305 je až Peugeot 306. Okrem bežného sedanu alebo kombi ste si mohli kúpiť i hatchback a automobilka ponúkla aj veľmi zaujímavé a hravé športové verzie S16 či GTi6 so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou. Rozšírila sa tiež ponuka zvláštnych edícií. Bol to tiež prvý model z trojkovej generácie, ktorý dostal moderný vznetový motor HDI so vstrekovaním typu common-rail. Peugeot 306 bol natoľko populárny, že ostal vo výrobe deväť rokov (1993 až 2002).

Peugeot 307

Auto roka 2002, aj to bol Peugeot 307, ktory sa predával v rokoch 2001 až 2009. V 2005 prešiel výraznou modernizáciou, keď dostal upravenú prednú masku. Horšie bolo, že Peugeot prestal ponúkať športovo ladené modely, výber moderných naftových motorov HDI bol však bohatý a po prvýkrát bol tento agregát spárovaný s filtrom DPF. Okrem hatchbacku či kombi ste si mohli objednať aj takzvané CC, teda Coupé-Cabrio s plechovou skladacou strechou.

Peugeot 308 I, II a III

Najnovšie modely 308 patria súčasnosti a tak ich nebudeme veľmi rozoberať. Aktuálne je v predaji tretia generácia s označením 308. Prvá bola v predaji od roku 2007 do 2015, druhá od 2013 do roku 2021. Najnovší model ponúka okrem iného aj plug-in hybridný pohon a podľa očakávania dorazí aj ako elektromobil. Pamätáte sa na niektorú generáciu série 30x a máte s ňou vlastné skúsenosti? Alebo ste niektoré z vyššie spomenutých áut vlastnili? Neváhajte napísať do našej/vašej diskusie.

Zdroj: Peugeot