Model 406 predstavili na jeseň 1995, najprv ako štvordverovú limuzínu. Pod dizajn interiéru sa podpísal svetoznámy Paul Bracq, ktorý okrem Peugeotu spolupracoval aj s BMW (na prvej päťke E12 či trojke E21), ale navrhoval tiež Mercedesy, napríklad modely W111 či W112 kupé.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Kombi prišlo na trh o rok neskôr a dostalo dodatočné označenie Break. V nasledujúcom roku (1997) sme spoznali kupé zo štúdia Pininfarina, dnes nepochybne najzaujímavejší a asi aj najznámejší model z celej série 406.

Peugeot 406 to nemal ľahké, veď musel nahradiť ešte žiadanejší model 405. Ten ešte donedávna vyrábali na Blízkom východe, to len pre predstavu, aký bol obľúbený. Model 406 však priniesol nové prvky vybavenia, viac airbagov, či jednoduchý navigačný systém. V základe ste ale našli len ABS a dvojicu airbagov, za zvyšok bolo nutné si priplatiť. Zo začiatku aj za klimatizáciu.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Modernizáciou auto prešlo v roku 1999. Rozoznáte ju pomerne jednoducho podľa predných čírych (a hranatejších) svetiel a prednej masky, ktorá dostala masku chladiča miesto dvojdielneho otvoru s jednodielnym a bežným mriežkovaním. Ďalším znakom sú zadné svetlá, tie po facelifte boli horizontálne stredom rozdelené s plastom vo farbe auta.

Nová zadná náprava

Model mal vždy pohon predných kolies, vpredu bolo zavesenie McPherson s trojuholníkovými ramenami. V porovnaní s predchodcom však 406 dostala vzadu viacprvkové zavesenie (!) a aj vďaka nemu mal model lepšie jazdné vlastnosti. Komfort predchodcu však ostal zachovaný.

Nedá sa tiež nespomenúť na najznámejší film s hlavným hrdinom, Peugeotom 406, ktorý bol o francúzskom taxikárovi Danielovi a jeho nešikovnom kamarátovi Emilienovi. V prvých troch častiach si totiž hlavnú úlohu strihla taxikárska biela 406, najprv v predfacelifte a následne v dvoch pokračovaniach už ako facelift.

Trojliter V6

Základnou benzínovou motorizáciou bol štvorvalec 1.6 s dvojventilovou technikou. Na ťažšie kombi by nestačil, tam bol základom 1.8 8V. Zaujímavosťou je pridanie prvého priamovstrekového benzínu v roku 2001, 2.0 Hpi s výkonom 103 kW (140 koní). Najlepšou voľbou pre veterána je však 3.0 V6, ktorý mal po roku 2000 výkon 152 kW, teda 207 koní.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Peugeot je však známy hlavne naftovými motormi. Najprv s predkomôrkami 1.9 SD a TD, prvý bez preplňovania s výkonom len 55 kW (75 koní). Vyššie stál 2.1 TD. V roku 1998 prišli moderné common-raily 2.0 HDI a neskôr aj 2.2 HDI naladené na 98 kW (133 koní). Tento jediný diesel sa dostal aj pod kapotu kupé. HDI dostali neskôr ako prvé na svete filter DPF, tu označovaný ako FAP.

Dnes je situácia so 406 zvláštna. Ak totiž aj nájdete jazdiť nejaké kusy v bežnej premávke, hrdzu by ste na nich hľadali s lupou. Ak neboli opravované, ich antikorózna ochrana je perfektná. Autá dojazdili skôr na morálnu zastaralosť, pretože aj pohonné jednotky sú pomerne spoľahlivé. Ak ale niekto hľadá 406 do veteránskeho chovu, asi najlepšou verziou na možné zhodnotenie bude kupé s vidlicovým šesťvalcom.